Wolna Strefa Jawa - CZ

Sprawy Techniczne => Mechanika => Wątek zaczęty przez: xPredatorx88 w Marzec 11, 2018, 08:33:02

Tytuł: Skryznia biegów i rozpoławianie silnika w 487.
Wiadomość wysłana przez: xPredatorx88 w Marzec 11, 2018, 08:33:02
Po tym jak poszedł mi napinacz łańcucha i łańcuch spadł to zablokował się na wahaczu. To było we wrześniu w tamtym roku. Wczoraj podładowałem akumulator, założyłem go. Motocykl opalił za pierwszym kopem. Wrzucam pierwszy bieg, a cezeta jedzie tak jakby przeskakiwał łańcuch na zębatce. Na drugim biegu bardzo głośne zgrzyty, a motocykl nie jedzie. Na trójce prawdopodobnie to samo.
Na pewno czeka mnie rozpoławianie silnika. Co też uczynię. Ale mam kilka pytań.
1. Trudno rozpołowić silnik? (jestem mechanikiem samochodowym i pracuję w warsztacie, narzędzia bym miał) Bo na pewno zakupić będę musiał, klucz do odkręcania kosza sprzęgłowego?
2. I teraz najważniejsze. Koszt takiej skrzyni. Na jawaczesci.pl widziałem taką za 890zł...... Trochę drogo, ale chyba to te najlepsze. Ogólnie remont całej skrzyni ile może mnie wynieść?
3. Olej przekładniowy. Bardzo zaniepokoiło mnie duża ilość oleju przekładniowego obok zębatki zdawczej, bliżej wyjścia łańcucha z karterów. Nie wiem skąd się tam wziął bo jak wiemy, tam gdzie jest łańuch, tam zbiera się smar i inne syfy.

ps. Poza tym planuje zakup nowego cylindra:
http://jawaczesci.pl/801,cylinder-175.html (http://jawaczesci.pl/801,cylinder-175.html)
Pytanie tylko czy on jest oryginalnej produkcji. Sam motocykl ma przejechane 9599 i innych objawów zużycia nie wykazuje.
Myślę też nad Vape.
Tytuł: Odp: Skryznia biegów i rozpoławianie silnika w 487.
Wiadomość wysłana przez: elroj w Marzec 11, 2018, 08:57:03
Bez sensu jest płacić takie kwoty za nowe części które i tak nie są super jakości,cylinder przeszlifuj po co ci nowy? Skrzyni poszukaj używanej zresztą skąd wiesz przed rozpolowieniem ze potrzebna jest cała, do rozpolowienia przyda się rozpolawiacz,klucz do kosza jest dobry ale zablokujesz tez bez niego,vape drogie savier zrobi podobne taniej,albo janek z forum,nie mam 175-ki wiec nie wiem jak tam dokładnie jest ale olej to zapewne wina simera pod zębatką albo uszczelniacza popychacza sprzęgła w środku zębatki
Tytuł: Odp: Skryznia biegów i rozpoławianie silnika w 487.
Wiadomość wysłana przez: xPredatorx88 w Maj 02, 2018, 19:39:44
Żeby nie zakładać nowego tematu, to będę ciągną ten.
Powoli zabieram się za remont. Silnik jest wyjęty z ramy. Pierwsze wnioski są takie, że muszę kupić szpilki gaźnika i przegwintować gwint od korka zlewowego oleju. Ale to mniejsze problemy. Na prądnicy jest mnóstwo śniedzi. Wszystko będzie w załączniku. W dodatku jak oceniacie obudowę prądnicy?
Kolejna sprawa to już rozpołowianie silnika. Już wiem, że mam jeden tryb do wymiany, jest nim ten na samym dole zaraz przy prawy karterze, widziałem że ma ukruszone 3 zęby. A co jeszcze będzie dalej? Zębatkę z koszem sprzęgłowym ściągnąłem bez problemu ściągaczem.
No dobra, teraz jak rozpołowić silnik? I skąd to narzędzie do rozpoławiania wziąć, gdzie kupić? Bo ściągacz to miałem na warsztacie. Ale to do łożysk,  do tarczo-bębnów. Jak to do samochodów. Ale narzędzie do rozpołowiania nie ma.
Tytuł: Odp: Skryznia biegów i rozpoławianie silnika w 487.
Wiadomość wysłana przez: muczacz w Maj 02, 2018, 19:44:31
śniedzi tam nie widać co najwyżej trochę korozji , stojan jak nie ma przebicia to wyczyść i będzie Ok wirnik przetocz komutator i sprawdź przebicie, co do rozpoławiania to zrób sobie ściągacz do rozpoławiania , bo już wiele silników poległo pod przecinakiem lub siekierką :)
Tytuł: Odp: Skryznia biegów i rozpoławianie silnika w 487.
Wiadomość wysłana przez: mostasz w Maj 02, 2018, 20:52:28
To do rozpoławiania można kupić w czechach... Tylko z 200 zł kosztuje ustrojstwo... Ktoś kiedyś na forum pokazywał jak to wyspawać samemu ale nie pamiętam kto ...
Tytuł: Odp: Skryznia biegów i rozpoławianie silnika w 487.
Wiadomość wysłana przez: WujoWojtas w Maj 02, 2018, 21:13:00
Ten przyrząd to żadna filozofia
https://m.youtube.com/watch?v=VZjeO9xnLwc Coś takiego, bez spawania tylko blacha gruba i śruby, ja mam taki ze na wale się opiera jedna duża śruba i rozdziela połówki
Do cz coś analogicznego zrób
Tytuł: Odp: Skryznia biegów i rozpoławianie silnika w 487.
Wiadomość wysłana przez: xPredatorx88 w Maj 03, 2018, 08:54:09
Ok rozumiem. Co do prądnicy to muszę też się tym zająć, bo kiedyś miałem zwarcie w instalacji. A kable były ok. A co do rozpołowienia silnika. To z tego co widziałem na tym filmie od WujoWojtas, to rzecz polega na tym, aby jedną blachę przykręcić do karterów, a drugą po prostu wypchnąć wał.
Tylko ja się zastanawiałem czy nie kupić już ściągacza, bo powoli kompletuje sobie warsztat gdzie będę mógł naprawiać samochody i motocykle. Także ściągacz nie służyłby mi jednorazowo.
Myślałem nad czymś takim. Tylko ten chyba nie podejdzie do Cezety.
https://sprzedajemy.pl/przyrzad-do-rozlaczania-karterow-sciagacz-chelmo-2-a1d299-nr41204307 (https://sprzedajemy.pl/przyrzad-do-rozlaczania-karterow-sciagacz-chelmo-2-a1d299-nr41204307)

Tytuł: Odp: Skryznia biegów i rozpoławianie silnika w 487.
Wiadomość wysłana przez: Mathini w Maj 03, 2018, 09:11:46
Mam ten który pokazałeś z ogłoszenia sprzedajemy.pl
Dlaczego ma nie podejść do Cezety? To jest najlepsze narzędzie do połowienia wszystkiego, bezstopniowy pełen zakres regulacji i kątowej i w płaszczyźnie, szpilki M6 i M8 w zestawie. Zestaw jest bardzo uniwersalny i rozłoży się nim (zaryzykuje powiedzenie) wszystkie silniki do demoludów.
EDIT:
Myślisz może że nie podejdzie do Cezety, bo ma sztywne ramiona? Te ramiona obracają się swobodnie wokół osi głównej śruby.
Tytuł: Odp: Skryznia biegów i rozpoławianie silnika w 487.
Wiadomość wysłana przez: Rozztocz w Maj 03, 2018, 09:44:02
Mam ten który pokazałeś z ogłoszenia sprzedajemy.pl
Dlaczego ma nie podejść do Cezety? To jest najlepsze narzędzie do połowienia wszystkiego, bezstopniowy pełen zakres regulacji i kątowej i w płaszczyźnie, szpilki M6 i M8 w zestawie. Zestaw jest bardzo uniwersalny i rozłoży się nim (zaryzykuje powiedzenie) wszystkie silniki do demoludów.
EDIT:
Myślisz może że nie podejdzie do Cezety, bo ma sztywne ramiona? Te ramiona obracają się swobodnie wokół osi głównej śruby.

Dobrze prawi fachowiec powyżej.
Tytuł: Odp: Skryznia biegów i rozpoławianie silnika w 487.
Wiadomość wysłana przez: muczacz w Maj 03, 2018, 10:20:07
Mam ten który pokazałeś z ogłoszenia sprzedajemy.pl
Dlaczego ma nie podejść do Cezety? To jest najlepsze narzędzie do połowienia wszystkiego, bezstopniowy pełen zakres regulacji i kątowej i w płaszczyźnie, szpilki M6 i M8 w zestawie. Zestaw jest bardzo uniwersalny i rozłoży się nim (zaryzykuje powiedzenie) wszystkie silniki do demoludów.
EDIT:
Myślisz może że nie podejdzie do Cezety, bo ma sztywne ramiona? Te ramiona obracają się swobodnie wokół osi głównej śruby.

Dobrze prawi fachowiec powyżej.


tylko że trzeba będzie za każdym razem przekładać ściągacz z wału na oś sprzęgła , sorki ale do mnie ten ściągacz nie przemawia wolę pomysł z blachą i dwie śruby wyciskające ,jakoś tak sztywniej to wygląda ;)