Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Mechanika => Wątek zaczęty przez: simsons50_1986_2 w Czerwca 01, 2017, 20:08:30
-
Poszło zamówienie na tłoki r5 do 638.
Jaki luz polecacie do tych tłoków?
-
Wygląda mi to na tłoki ALMOT po nadruku strzałek i daty. Po zakupie tylnej zębatki która biła zraziłem się do tej firmy. Obawiam się, że to anodowanie to tylko chwyt marketingowy.
-
Luz ok 4 setek i na pewno będzie bardzo dobrze, ja tak zrobiłem w swoich
-
Tłoki tak, racja są wykonane przez firmę Almot ale na specjalne zamówienie dla nas, anodowane tłoki mamy już sprawdzone na WSK, już kilkaset takich tłoków rozprowadziliśmy, co najmniej kilkadziesiąt szlifów wykonanych we własnym zakładzie na anodowanych tłokach K20 zrobiliśmy klientom i jest wszystko bardzo dobrze, są to już sprawdzone przez nas osobiście tłoki.
Co do zębatek to jeśli się tylko taka trafiła to proszę do nas reklamować - nie będzie żadnego problemu.
Uważam że się trafiła jakaś felerna, ale ogólnie te zębatki są też bardzo dobrze zrobione, już setki sprzedanych i ogólnie problemów z nimi nie ma.
-
Ponadto dzięki anodowaniu:
- tłok jest twardszy
- jest mniej narażony na rozszerzanie
- jak jest mniej narażony na rozszerzanie to można zastosować mniejszy luz - nawet już do 0,03 mm
- jak jest mniejszy luz to uzyskujemy większą kompresję
- jak tłok się mniej rozszerza to i tarcie jest mniejsze dzięki czemu mniej się grzeje
- trudniej jest zatrzeć silnik
Jest wiele plusów przemawiających za zastosowaniem takich właśnie tłoków, oczywiście warunkiem jest prawidłowe wykonanie szlifu cylindra.
Wystarczy że szlif będzie źle wykonany to każdy tłok się zatrze.
-
Ile bierzecie za szlif cylindrów do Jawy?
-
70 zł od cylindra
-
Za żeliwne cylindry też po 70PLN?
-
A terminy jakie macie?I cylindry honujecie?
-
Żeliwne taka sama cena, terminy to kilka dni, jak jest bardzo pilne to jest możliwość na drugi dzień.
-
Tak, honowanie to nasza specjalność, mamy możliwość honowania średnic od 1,5 mm do 150,00 mm
-
Kupiłem tłoki z almotu na pierwszy szlif AK20 tydzień temu , założyłem i rozczarowanie klekoczą , luz 0,05-0,06 . Zmierzyłem tłoki , wierzchołek i dół tłoka o/k ale zbieżność części prowadzącej zbyt duża .Porównywałem z nieużywanym nominałem [czechy ] , dzisiaj zakładam zwykłe almoty które wydają się lepiej wykonane w części prowadzącej .
-
Musielibyśmy mieć to w ręku żeby się wypowiedzieć, tłoki i cylindry, samemu pomierzyć, zobaczyć i będzie wiadomo o co chodzi
-
Tłok w przekroju poprzecznym jest owalny, a w przekroju pionowym stożkowy, od dołu prosto im bardziej ku górze tłoka tym się bardziej zwęża.
Mówiąc krótko jest wykonany zgodnie z oryginalnym czechosłowackim tłokiem.
-
A jaki jest wymiar rowka pierścienia( luz jak pierścień jest nałożony)?
-
Czyli ma takie wymiary jak ten od jawy 634 [ 638 ma takie same wymiary ]
-
Na chwilę obecną nasuwają się pytania:
1.jaki kształt płaszcza mają te anodowane tłoki?
2.czy anodowane denko tłoka ma zamknięte pory ?
Denko oraz część pierścieniowa tłoka nie są anodowane,więc nie ma problemów z zamykaniem porów,denko można wypolerować,nie będzie się nagar kleił.
-
witam. fazujecie tez okna w cenie szlifu ?
-
4motor napisał :''jest mniej narażony na rozszerzanie''
-co to ma wspólnego z anodowaniem?
tyle co wpływ wulkanów na żucie seksualne mrówek ;D
-
Mnie ta czasem już śmieszą "trudne pytania" , i lepsze komentarze " 500 km i cisza".
Panowie, Panie jak mercedes zrobił auto to po 1 milionie km było wiadomo że pancerny sprzęt a nie po 500 km.. to samo z jawą, zróbcie 30 tyś km i oceńcie czy gra była warta świeczki. Czy nakład pieniędzy jest wart tych dodatkowych km. Mam silnik w kivce 20.000 km po remoncie, bez tłoków anodowanych, bez wału z tytanu itd, ważne że jeździ, nic nie grzechocze. Już 10 tyś km jeździ z koszem. I tu już nie chodzi o części tylko o to jak zrobiony jest silnik.
-
Mnie ta czasem już śmieszą "trudne pytania" , i lepsze komentarze " 500 km i cisza".
Panowie, Panie jak mercedes zrobił auto to po 1 milionie km było wiadomo że pancerny sprzęt a nie po 500 km.. to samo z jawą, zróbcie 30 tyś km i oceńcie czy gra była warta świeczki.
Tak to powinno się robić,a nie jak napisał 4motor:
"Pierwsze testy już przechodzą w naszych własnych motocyklach" :P
Nie bardzo wiem o co Tobie chodzi - bo Łukasz (4motor) zamontował te tłoki w własnych motocyklach i je testuje.
-
Kiedy wyniki testów? Szczegółowy opis.
Najpierw testy, następnie sprzedaż. Nie odwrotnie. Ponadto testy przeprowadzane przez sprzedawcę są mało wiarygodne.
Tak to się można przypie. ...... ć do każdego kto coś robi bez końca i o wszystko. Nie chcesz kupić to nie kupuj ja z pewnością wypróbuję bo czytałem różne opinie i chce się sam przekonać. Wiem kto kupił takie tłoki i wiem ze sporo jeździ wiec poczekam tez na jego opinię.
-
Konstruktywnie dyskutuj nad tłokami a nie przypier......j się.
-
Czy anodowany czy też nie moim zdaniem silnik wytrzyma tyle samo .Gdyby można było wykonać lepsze cylindry(tuleje) to wszystko wytrzymało by więcej.
A kupić nik nikomu nie nakazuje ani nie zabrania.
-
Niestety trzeba poczekać tak jak Gustaw napisał
-
dla mnie ważniejsze by było anodowanie rowków pierścieni w celu ich utwardzenia przed wybiciem a tu widzę tylko anodowanie płaszcza poniżej rowków, osobiście uważam , że nic to nie daje poza estetyką ,twardość płaszcza nie wpływa na nic ważniejsza jest twardość powierzchni cylindra, wolałbym tłoki teflonowane na płaszczu jak w VW, tłoki anodowane wcale nie są bardziej wytrzymałe , jak tłok jest zdupcony w trakcie produkcji to nic mu nie pomoże.
-
muczacz ma rację, ale.... Płaszcz tłoka anodowany to również lepsze smarowanko. Czysto teoretycznie powinno więc dłużej pojeździć niż nie anodowane. Tylko w teorii:)
W praktyce mam zwykłe, zacierające się ponoć tłoki i od strony tłoków nic się nie dzieje.... Przebieg 10 000 km. Co prawda zaczyna coś dzwonić, chyba sworznie już mam wyjedzone przez rolki, sprawdzę na zimę.
-
Kiedy wyniki testów? Szczegółowy opis.
Najpierw testy, następnie sprzedaż. Nie odwrotnie. Ponadto testy przeprowadzane przez sprzedawcę są mało wiarygodne.
Miałem okazję oglądać tłoki MAN-a F-90 po przebiegu trochę ponad 2mln.kilometrów,anodowane,samochód nie miał lekko,pochodził z górzystej Austrii a w PL jeździł w Mondi Świecie-w jedną stronę rolki z papierem,22-24 tony,z powrotem makulatura 18-20 ton,trzy razy w tygodniu Bystrzyca Kłodzka a tam po drodze Bardo,jak nie wiesz o co chodzi to spytaj Muczosów.Tłoki po poprawieniu rowków na nadwymiarowe,wyższe pierścienie były założone do nowych tulei cylindrowych i wóz jeździ do dziś,ma się bardzo dobrze...Dalej wątpisz w to co daje anodowanie?
-
dla mnie ważniejsze by było anodowanie rowków pierścieni w celu ich utwardzenia przed wybiciem a tu widzę tylko anodowanie płaszcza poniżej rowków, .
Muczacz dostałem wczoraj paczkę z tłokami,rowki pierścieni też są anodowane,Sprawdziłem wymiary według tabeli zamieszczonej przez posiadacza i owalizacja jest w granicach 0,08-0,1mm.wymiarowo tłoki są zrobione dobrze,jeżeli są rzeczywiście zrobione z dobrego materiału to nie powinno być z nimi kłopotów.
-
no to w takim wypadku warto je kupić, anodowane rowki na pewno wytrzymają dłużej, jak będę robił w swojej silnik to sobie je kupię :)
-
Jak w praktyce wygląda użytkowanie tych anodowanych tłoków ? Trochę czasu minęło.
-
Na anodowanych tłokach przejechałem około 6 tys. luz miał być na 0,03 a pewnie był na 0,04 . gdy wyruszałem na Słowację miałem przejechane około 800 km na tablicy przy autostradzie o godzinie 18-19 termometr pokazywał 35 stopni na szczęście nie przytarłem jechałem do 85 km/h .
-
Czyli jednym słowem oryginalne lepiej wypadają od tych anodowanych... Wcześniej miałeś oryginalne ? Czy to twoja pierwsza wymiana tłoków na nowe. A wcześniej śmigałeś na fabrycznych po dużym przebiegu ?
-
Na oryginalnych przejechałem 20 parę tys. i wymieniłem na orginalne tłoki i cylindry zdjęte z reklamowanej jawy przy przebiegu niecałe 3 tys. . Jak przejadę na anodowanych to będę miał porównanie .Na dzień dzisiejszy jestem zadowolony z anodowanych .
-
Ponoć kiedyś zalecana była wymiana tłoków co 25.000 km. Ale mnie zaciekawił ten filmik, na którym facet bez wymiany tłoków zrobił 50.000 km https://www.youtube.com/watch?v=ormi96rrAkg (https://www.youtube.com/watch?v=ormi96rrAkg) . Jego całkowity przebieg przed remontem kapitalnym 63.150 km, wymienił jedynie łańcuch. Teraz są lepsze oleje niż kiedyś, to musiała być przyczyna, bo motocykl jest z rocznika 2001 na oryginalnych częściach. Wymienił tylko "tarcze sprzęgła, łańcuch rozrządu, zębatkę zdawczą (napędową),
-
No "łańcuch rozrządu " to na pewno :P
-
Ja mam 639 z 92 roku i ona na org tłokami przejechał 50 tys. Tłoki wyglądają bardzo dobrze tylko tuleje już wytarte i szlif trzeba robić.
-
No "łańcuch rozrządu " to na pewno :P
Ups.. a no faktycznie się jebnąłem, chodziło o łańcuch sprzęgłowy :)
-
Ja mam 639 z 92 roku i ona na org tłokami przejechał 50 tys. Tłoki wyglądają bardzo dobrze tylko tuleje już wytarte i szlif trzeba robić.
A jaki olej lejesz ? Najtańszy miksol czy coś z wyższej półki ?
-
Ja mam 639 z 92 roku i ona na org tłokami przejechał 50 tys. Tłoki wyglądają bardzo dobrze tylko tuleje już wytarte i szlif trzeba robić.
A jaki olej lejesz ? Najtańszy miksol czy coś z wyższej półki ?
Ja jeżdżę na castrolu a pierwszy właściciel nie wiem na czym jeździł ale silnik w środku nie ma bardzo nagaru
-
Po 20 paru tys. maksymalny wymiar tulei 58,09 miksol .
-
Ja mam 639 z 92 roku i ona na org tłokami przejechał 50 tys. Tłoki wyglądają bardzo dobrze tylko tuleje już wytarte i szlif trzeba robić.
A jaki olej lejesz ? Najtańszy miksol czy coś z wyższej półki ?
Ja jeżdżę na castrolu a pierwszy właściciel nie wiem na czym jeździł ale silnik w środku nie ma bardzo nagaru
Castrol mineralny? Czy półsyntetyk?
-
Ja mam 639 z 92 roku i ona na org tłokami przejechał 50 tys. Tłoki wyglądają bardzo dobrze tylko tuleje już wytarte i szlif trzeba robić.
A jaki olej lejesz ? Najtańszy miksol czy coś z wyższej półki ?
Ja jeżdżę na castrolu a pierwszy właściciel nie wiem na czym jeździł ale silnik w środku nie ma bardzo nagaru
Castrol mineralny? Czy półsyntetyk?
Do 639 leje ten w czerwonej butelce to mineralny a do Trampa ten w niebieskiej to chyba syntetyk albo pół
-
Czerwony Castrol to bardzo dobry wybór jeśli nie wie się na czym silnik wcześniej jeździł. Ja leję go od początku po remoncie, a zrobiłem od remontu 15tys i nie mam powodów żeby zaglądać do silnika. Zmieniając rok temu uszczelki pod glowicami zajrzałem do okien. Złogów nagaru nie zauważyłem. Wszystko w normie...
-
U mnie to samo. Jak w zimę wyrównywałem różnice w wysokości głowic to tego nagaru po 10 000 km było tyle, co kot napłakał. Czysto, wszystko w delikatnym filmie olejowym, w oknach niczego w nadmiarze nie było, w wydechach czyszczonych na początku maja również niczego w nadmiarze. Proporcja 1:40
Za to na malince na 1:40 miałem naloty rdzy na korbach, a sam układ korbowo-tłokowy był suchy.
Co jeszcze ciekawsze - 1:40 w Ogarze 200(silnik Jawa 50) wręcz pływa w malince....
-
U mnie to samo. Jak w zimę wyrównywałem różnice w wysokości głowic to tego nagaru po 10 000 km było tyle, co kot napłakał. Czysto, wszystko w delikatnym filmie olejowym, w oknach niczego w nadmiarze nie było, w wydechach czyszczonych na początku maja również niczego w nadmiarze. Proporcja 1:40
Za to na malince na 1:40 miałem naloty rdzy na korbach, a sam układ korbowo-tłokowy był suchy.
Co jeszcze ciekawsze - 1:40 w Ogarze 200(silnik Jawa 50) wręcz pływa w malince....
To mogę potwierdzić, na orlenowskich olejach, malince i tym skuter racing jawka dosłownie jest utopiona w oleju, a z wydechu co ciekawe nie kopci
-
U mnie to samo. Jak w zimę wyrównywałem różnice w wysokości głowic to tego nagaru po 10 000 km było tyle, co kot napłakał.
W jakim czasie osiągnąłeś taki przebieg?
-
Od poprzedniego generalnego remontu, 4 lata temu(i od samego początku tylko mineralny castrol). W 2 lata natłukłem okolice 9 000 km. Rok temu zrobiłem malutko, bo niecałe 900 km i był to ten rok, kiedy ściągałem głowice i niwelowałem wspominane różnice(temat o squish, planowanie głowicy itp). W tym roku jak dotąd najechałem około 100 km. Wychodzi 10 000 km plus ewentualny błąd pomiaru licznika i kilka dłuższych tras, gdzie nie miałem linki prędkościomierza podłączonej.
Natomiast na malince w silniku 350 jeździłem, jak miałem jeszcze Jikova, platynki, nowe łożyska i regeneracja korby u Pana Marka - 5 lat temu, wówczas na mojej CZto-MZto-Jawie najechałem około 800 km. Są to orientacyjne wyliczenia zakładając, że paliła mi 5,5 litra paliwa(nie miał ten składak dokumentów, wiecznie po lesie nią jeździłem i oprócz silnika nic tam nie działało)
Ogar od samego początku jeździ ciągle na malince(również jest po generalce), ale z racji przebywania góra 3 dni w miesiącu w domu jest to przebieg kilka kilometrów miesięcznie( w sumie więcej kilometrów biegam, niż jeżdżę Ogarem XD). Nie mniej mój poprzedni Ogar 200 11 lat temu również pływał w oleju, również pracował na malince z orlenu.
-
no i co tam jeździł ktoś już na anodowanych tłokach coś wiadomo?
-
Przyłącze sie do pytania właśnie rozebrałem swoją CZ 472.6 i mam dylemat czeskie czy almoty?
-
ja ide w czeskie
-
Na czeskich tłokach w latach 2004-2007 zrobiłem 639 55 tyś km. Góra silnika nadal była w stanie jezdnym, jednak rozleciało się łożysko w stopie korby. Olej - na początku husqvarny, później malinka z orlenu....
Nawet pod koniec tego silnika nigdy nie spalił mi więcej jak 6 litrów na setkę.
-
Witam kupował może ktoś ten tłok i jest coś w stanie powiedzieć na jego temat ? niestety na stronie brak zdjęć .
https://4motor.pl/pl/jawa-350-typ-354/376-tlok-jawa-350-354-15-mm-r0-5800-9999999040467.html?search_query=tlok+jawa+350&results=2680
-
lub ten https://allegro.pl/oferta/tlok-prawy-almot-komplet-nominal-58mm-jawa-cz-350-7524657873
-
Też za jakiś czas czeka mnie ten wybór Ale widzę że wciąż brakuje kogoś kto by mogl po dłuższym czasie uzytkowania anodowanych się wypowiedzieć .
-
no a najgorsze że pojedynczych sztuk za bardzo nie ma. G moto i 4 motor mają braki w asortymencie.
-
A co z braków potrzeba? Ogólnie o wiele produktów jest bardzo trudno. Wiele cześci bardzo drożeje. Co tylko możemy staramy się mieć na stanie. Proszę pisać, może uda się pomóc...
-
Witam. Już dzisiaj pisałem do was maila, ale potrzebuję tłoka lewego z pierścieniami i zawleczkami, do jawy 350 typ 634 6v( żeliwiak) rozmiar 58 mm -nominał.
-
mozliwe ze mam jakis stary epokowy lezak, moge sprawdzic w wolnej chwili
-
Jest dostępny, rozmawialiśmy dzisiaj przez telefon, podaję jeszcze raz kod na tłok CZ088
-
Rozumiem że to taki tłok? I sworzeń 16 mm
-
Właśnie dostałem ofertę z gmoto jakiegoś tajwańskiego tłoka do jawy 350 zna ktoś takie wynalazki ?
-
Z gmota ja kupiłem ostatnio te drogie tłoki ( nie z almota bo nie mieli drugiego wymiaru naprawczego 58;5) ipowiem tylko tyle tragedia po trzeciej próbie dopasowania wkur... się i jednym zucilen w ścianę a drugi kopnelem w złom . Problemy z nimi miałem taki ze strasznie nierówny był odlew w środku strasznie duża różnica mas tłoki po założeniu nie mijały się z przeciwwagami wału od krawędzi cylindra do denka tłoka w gmp był odstęp prawie 2 mm po wsadzeniu almota zamiast tych tlokow zero problemów silnik hula
-
Mogę powieiedzieć tyle,że warto inwestować w tłoki anodowane,bo dzięki mniejszej podatności na puchnięcie można zrobić nawet 0,03 mm luzu(jeśli ktoś poważnie traktuje etap docierania i nie katuje motorka). Po takim spasowaniu przebieg między remontami wydłuża się o lekko 20%.Spalanie,kultura pracy silnika całkiem inna i moment obrotowy na niskich obrotach lepszy.Gdy kupuję tłoki pod szlif dla klienta,to przeważnie zamawiam 3-4 komplety tłoków,z których wybieram te najlepsze a te gorsze pomiarach pozwracam.Ogólnie to badziewie trafia się w każdym sklepie jednakowo.
-
Serwisowka do jawy przewiduje pasowanie tłoków na trzy setki.. W Czechosłowacji anodowali tłoki?
-
W zeliwniaku pasowanie książkowe to 5 setek a w ameliniaka 3 setki tak w roli ścisłości ;)
-
To dlatego że alum bardziej się rozszerza przy nagrzewaniu i "robi miejsce" dla rozszerzającego się tłoka.Żeliwo rozszerza się mniej i stąd konieczny większy luz.Niewiem czy były orginały czeskie anodowane,ale praktyka pokazuje że odpowiednio obrobiony tłok k20 anoda jest o niebo lepszy od nieanodowanych orginałów.
-
To dlatego że silnik z pełnymi zeliwnymi cylindrami miał gorsza wymianę cieplna a aluminium ma ten współczynnik dużo wyższy rozszerzalność cylindra jest ta sama i tu i tu mamy wkładkę żeliwna tyle że za przewodnik termiczny mamy inny materiał dlatego tez w zeliwniaku pierścienie są grubsze żeby z tłoka szybciej nadmierna temperaturę odprowadzić kto miał zeliwniaka to wie jak szybko go można przegrzać w tereskowym silniku nie ma już takich problemów
-
Kurde Asbeścik wystraszyłeś mnie. Sprzedam żeliwniaka lub zamienię na amelinowy!
-
Sam jeżdżę zeliwniakiem od ponad 20 lat i po między cylindrami dwa razy wypalilem uszczelkę że zbrojonego klingierytu ale młody i głupi byłem w sumie teraz nie jestem mondrzejszy :D palowanie tego motocykla po miejskich korkach przy temperaturze grubo ponad 30 stopni ale paczaj tłoki nie spuchly :)
-
Azbeścik prawdę pisze. Różnicaw rozszerzalnośći żeliwa i aluminium nie ma tu nic do rzeczy, bo w cylindrze jest żeliwna tuleja
-
Mowimy o grubosci pierścieni czy o ich wysokosci? powierzchnia wspolpracujaca z gladzia cylindra jest w zeliwie wieksza niz w alu?
-
Wysokości mój błąd, tak w zeliwniaku pierścienie są wyższe
-
Jesli w zeliwie pierscienie sa wyzsze to nie pocto aby lepiej oddawać cieplo ale w celu uszczelnienia - wiekzzy luz montazowy tego wymaga.
Wysokosc pierscienia nie ma duzego znaczenia dla oddawania cieola.
-
Dragonie - mylisz się. Wysokość pierścieni ma kluczowe znaczenie w oddawaniu ciepła przez tłok. Szerokość pierścieni nie ma nic wspólnego ze szczelnością układu.
-
Zapowiada się ciekawa dyskusja :)
-
Dragon właśnie jest na odwrót jakiego pierścienia plomieniowego byś nie zastosował nie utrzymał by ciśnienia gazów spalinowych sam z siebie wlasnie wyższe pierścienie stosuje się po to aby ciepło do cylindra oddawały gdyby pod pierścień promieniowy nie dostawały się gazy spalinowe z nad denka i nie dociskaly go do ścianek cylindra to mogli byśmy se wogle je wywalić bo by nie utrzymały 2 ton nacisku na denko tłoka
-
Kurde Asbeścik wystraszyłeś mnie. Sprzedam żeliwniaka lub zamienię na amelinowy!
Mogę się zamienić.
Podaj do siebie kontakt na PW. ;)
-
Już pytalem roztocza wczoraj :D ale jest nieugiety
-
Zapowiada się ciekawa dyskusja :)
O wyższości jednych świąt nad drugimi
-
Dobra, odpuszczam :)
-
Jestem bardzo ciekawy, jak pracowałby silnik w Jawach i Cz, gdyby te tłoki miały 2 lub jeden ,,L" pierścień. Nie sądzę by silnik tym trzecim pierścieniem zyskiwał wiele kompresji, więcej raczej traci na tarciu i grzaniu się oraz zabieraniu filmu olejowego.