Wolna Strefa Jawa - CZ

Inne => Na każdy temat => Wątek zaczęty przez: Anusiak w Maj 22, 2017, 23:35:31

Tytuł: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: Anusiak w Maj 22, 2017, 23:35:31
Cześć, po kilku/kilkunastu wieczorach udało sie poskładać zapłon, zapłon który działa, jawka pali, jeździ i jakoś tak "ładniej" pracuje. Chcąc sie pochwalić, wrzucam tutaj. Na dniach kiedy będzie to w miarę już wyglądało, wrzucę film oraz więcej zdjęć. Koszt wykonania to maksymalnie 200zł, dokładnie nie przeliczone. Teraz w planach mam poupychac to tak aby ładnie wyglądało a nastepna w kolejności jest wsk i Shl.
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: muczacz w Maj 22, 2017, 23:42:05
fajne :)
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: oskare2345 w Maj 23, 2017, 06:08:09
Pasuje pod oryginalną pokrywę?
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: Anusiak w Maj 23, 2017, 07:30:50
Prawie, tak jak na zdjęciu trzeba wyciąć w karterze miejsce na impulsator. Pod pokrywę sie mieści.
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: marian w Maj 23, 2017, 18:16:12
Chyba dawno sie nie odzywałeś a tu nagle z takim "niusem" wyskakujesz.
Powiedz coś więcej co to za zapłon i jaki koszt.
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: Anusiak w Maj 24, 2017, 01:08:18
Chyba dawno sie nie odzywałeś a tu nagle z takim "niusem" wyskakujesz.
Powiedz coś więcej co to za zapłon i jaki koszt.
Masz absolutną rację, nie odzyzywalem sie tutaj sporo czasu, ale myślę ze nie jest to problem na tyle aby nie zakładać tematu który moze sie komuś przydać.
Odpowiadając na pytanie jest to najzwyklejszy zapłon z popularnych "chińczyków". Problem jest w tym ze musi on być stosunkowo mały aby zmieścił sie pod pokrywę. Ten jest bodajże ze skutera marki kinroad. Taki zapłon to koszt około 120zł. Producent wspomina cos o 80-vii wattach ale cholera wie ile jest w rzeczywistości, na pewno spokojnie uciagnie h4. Aby zamontować zapłon musiałem dorobić specjalną podstawkę pod cewki oraz dotyczyć tuleję nakładają na szop aby magneto pasowało jak oryginał. Oprócz tego trzeba zebrać cieniutką warstwę materiału z pokrywy oraz karteru ponieważ o ile samo magneto nie ma problemów  z obracaniem sie o tyle to miejsce na nim które  posiada"pasek" dla impulsatora trze o obudowę. Aktualnie rozbieram impulsator aby sprawdzić jakie wymiary ma w rzeczywistości, być moze uda sie go upchnąć pod pokrywę, nie tnąc karterów. Ogólnie koszt wykonania taiego zapłonu samodzielnie to koszt około 200zł. Cewki i magneto -120 moduł 30-40 cewka zapłonowa-20-30 tuleja pod magneto-piwo dla tokarza a podstawa wyrzebiona własnoręcznie z kawałka blachy.  Całość jest jeszcze w trakcie testów jeżeli uda sie upchnąć wszystko pod pokrywę wtedy wszystko dopracuje i być może wykonam kilka dodatkowych sztuk gotowych do montażu ale to w dalekiej przyszłości.
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Maj 24, 2017, 13:19:14
Zmieści się ten impulsator pod pokrywą. Mam gdzieś fotkę takiej jawki z tym zapłonem. Dodatkowo są dwa zapłony o wymiarach 100 mm i bodajże 80 lub 90 mm. Niewielka różnica pomiędzy nimi.
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: marian w Maj 24, 2017, 19:12:40
Anusiak źle mnie zrozumiałeś.Nie chodzi o to że jest jakiś problem tylko ciekawy temat zapodałeś.Wiele osób jest zainteresowanych takim zapłonem do 223.
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Maj 24, 2017, 22:41:44
Nasz kolega Ksavier z WSK turbo coś już kombinuje z CDI z chinola do 223:)
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: daniel89_lb w Maj 25, 2017, 01:13:28
Też bym był zainteresowany taki zapłonem co jak i z czego żeby latało
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: Anusiak w Maj 26, 2017, 18:51:22
Na razie wszystko jest w fazie "testów" jak tylko będę miał wszystko dopracowane na 100% opisze wszystko krok po kroku. Myślę ze tydzień max dwa i wszystko wypisze.
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: oskare2345 w Wrzesień 13, 2017, 19:31:50
Projekt wstrzymany? Jakieś problemy techniczne czy brak czasu?
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: Turbo w Wrzesień 13, 2017, 19:36:08
Projekt wstrzymany? Jakieś problemy techniczne czy brak czasu?
Raczej nie odpisze za szybko.

Cytuj
Ostatnio aktywny:    28 Czerwiec 2017, 11:36:08
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: oskare2345 w Wrzesień 13, 2017, 19:39:06
Projekt wstrzymany? Jakieś problemy techniczne czy brak czasu?
Raczej nie odpisze za szybko.

Cytuj
Ostatnio aktywny:    28 Czerwiec 2017, 11:36:08
Może przegląda forum niezalogowany i jak przeczyta to odpowie.
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: Anusiak w Wrzesień 13, 2017, 23:04:09
Chwilowo wstrzymany, porobiło sie tak:
Znajomy któremu pomagalem ja robić, kupił quada, a w jawce najprawdopodobniej rozlecial sie aparat zmiany biegów. Jawke z dokeumentami odkupilem za całkiem przyzwoite 550zł. Na chwilę obecną, odpala, wykręca sie szybciej i dużo wyżej niż oryginal. Ale czeka mnie rozbiórka silnika chyba ze jest ktoś zainteresowany kupnem.
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: oskare2345 w Wrzesień 14, 2017, 06:15:53
w jawce najprawdopodobniej rozlecial sie aparat zmiany biegów.
Czyli pancerna skrzynia 223 nie wytrzymałą mocy na CDI 8) [size=78%]... [/size][/size]Zapowiada się kosmicznie , czekam na kolejne relacje [size=78%] :)
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: Anusiak w Wrzesień 14, 2017, 08:21:18
Wydaje mi się ze trochę sobie poczekasz :p tyle roboty mam ze prędko się za to nie zabiorę
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: oskare2345 w Wrzesień 14, 2017, 08:25:38
Wydaje mi się ze trochę sobie poczekasz :p tyle roboty mam ze prędko się za to nie zabiorę
napisz jakich elementów użyłeś to może ja albo ktoś inny dokończy dzieło. Mam jeden 223 do testów bez zapłonu i mogę coś zmajstrować.
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: Piotrex w Wrzesień 14, 2017, 09:56:50
Wkrótce będę miał elektroniczny zapłon z przeróbką na 12v  jeśli przejdzie testy pomyślnie napiszę co i jak
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: Anusiak w Wrzesień 28, 2017, 19:48:35
Znalazłem wolny wieczór, a raczej popołudnie i juz wszystko wiadomo, mam nadzieję ze widac coś na zdjęciach pomimo ich jakości (forum krzyczy ze plik jest za duzy)
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: Anusiak w Wrzesień 28, 2017, 19:49:48
.
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: Anusiak w Wrzesień 28, 2017, 19:53:23
Magneto=101mm
Na zdjeciu caly zapłon
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: Anusiak w Wrzesień 28, 2017, 19:57:07
Aktualnie jeszcze nie wiem czy bede składał ten silnik. Myślę nad 125 z hondy nsr bądź zwykłym "chinczykiem" wydaje się to duzo lepszym rozwiązaniem.
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: Turbo w Wrzesień 28, 2017, 20:12:35
Chińczyk w jawce to bardzo fajne wyjście, coś o tym wiem.
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Grudzień 03, 2017, 01:10:11
Dałeś radę upchnac impulsator pod pokrywa bez cięcia bloku silnika?
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: Anusiak w Grudzień 04, 2017, 00:09:24
Da radę aczkolwiek ja tego nie robię, trzeba "okroić" z plastiku impulsatorem i zebrać materiału przy górnej śrubie mocowania pokrywy, robiłem przymiarki i na 99% wszystko będzie na styk, nie mam pojęcia tylko jak zrobić tam regulację, zostaje chyba tylko wkleić go na poxipol, moja poszła do żyda więc nie będę się już na razie tym bawił.
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: bob.son w Październik 09, 2018, 23:59:25
(...) Ten jest bodajże ze skutera marki kinroad. Taki zapłon to koszt około 120zł. Producent wspomina cos o 80-vii wattach ale cholera wie ile jest w rzeczywistości, na pewno spokojnie uciagnie h4. (...)
Małe pytanko, czy te Kinroad'y nie są przypadkiem 4-sywami? Czy to w tym przypadku nie ma znaczenia? Pytam bo więcej dostępnych jest zapłonów właśnie do 4-suwów i można bardziej przebierać w ich "wielkości". Z góry dzięki za info. Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: muczacz w Październik 10, 2018, 08:34:15
nie ma znaczenia, iskra w 4-suwie występuje również w suwie wydechu i nie wpływa na nic
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: bob.son w Październik 10, 2018, 09:29:31
nie ma znaczenia, iskra w 4-suwie występuje również w suwie wydechu i nie wpływa na nic

Fajnie, dzięki za informację, to zwiększa pole poszukiwań. Chwilowo walczę z układem dwóch cewek zapłonowych co powinno dać 12V 30W + regulator napięcia, który został mi z Kymco ZX50, pewnie i tak ładowanie będzie słabawe ale spróbuję. Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: michal_t w Październik 10, 2018, 14:35:29
Mały impulsator do zapłonu możesz sobie zrobić samemu.
Rozbierasz przekaźnik np. 12V taki montowany w elektronice, usuwasz styki i dokładasz z jednej strony mały magnes neodymowy do rdzenia cewki przekaźnika. Kwestia czy iskra ma być w momencie zasłonięcia czy odsłonięcia czujnika przez metalowy element to kwestia odwrócenia biegunów magnesu N / S.

Przykład budowy czujnika VR (zwanego potocznie impulsatorem lub pick-up'em)(https://userscontent2.emaze.com/images/2a195bd7-ca14-40cf-8cbf-59d131c7200b/4403f323-04b7-4d52-b5d4-f84114948843.png)


(https://i.postimg.cc/PLBCMZ3C/IMG_6609.jpg) (https://postimg.cc/PLBCMZ3C)
(https://i.postimg.cc/p5vywvtx/IMG_6610.jpg) (https://postimg.cc/p5vywvtx)
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: bob.son w Październik 11, 2018, 12:52:44
Zapłon CDI to już mam i fajnie działa, chodzi mi teraz o zrobienie ładowania do akumulatora 12V. Chwilowo połączylem dwie cewki 6V15W w szereg i puściłem to przez mestki graetza. Napiecie sie wyprostowało ale przy dodawaniu gazu skacze miedzy 4 a 50V dlatego chce wymontować mostki i zamontować regulator. Mam regulator od Kymco (4piny) więc chce go zastisowac. W Kymco idzie dodarkowy bezpośredni przewód do swiateł AC ja u siebie to pomine bo cewki sa innego typu i ppdłącze tylko 3 piny (wejscie z cewki AC, masa, wyjscie 12V DC do ładowania). Jytro sie pobawie więc zobaczymy.
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: michal_t w Październik 11, 2018, 16:32:49
Cytuj
przy dodawaniu gazu skacze miedzy 4 a 50V
Z obciążeniem (włączonymi światłami albo podłączonym aku) tak skacze ?
Jeśli bez obciążenia to wg. mnie to normalne. Siła elektromotoryczna jest zależna od obrotów w takim dynamie. To nie jest alternator i napięcie/ładowanie nie będzie stabilne ale jak się podłączy obciążenie powinno się ograniczyć do kilkunastu woltów.
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: kuba.g6 w Październik 11, 2018, 16:37:29
Cytuj
przy dodawaniu gazu skacze miedzy 4 a 50V

Z obciążeniem (włączonymi światłami albo podłączonym aku) tak skacze ?
Jeśli bez obciążenia to wg. mnie to normalne. Siła elektromotoryczna jest zależna od obrotów w takim dynamie. To nie jest alternator i napięcie/ładowanie nie będzie stabilne ale jak się podłączy obciążenie powinno się ograniczyć do kilkunastu woltów.
Eee oficjalnie jest to alternator tylko bez regulacji.

A wracając do tematu lepiej zostaw mostki i zrób własny regulator na bazie lm317 i tranzystora
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Październik 11, 2018, 22:59:34
Podzielisz się fotkami jak to upchałeś i jak to wygląda?
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: bob.son w Październik 12, 2018, 06:45:25
Cytuj
przy dodawaniu gazu skacze miedzy 4 a 50V

Z obciążeniem (włączonymi światłami albo podłączonym aku) tak skacze ?
Jeśli bez obciążenia to wg. mnie to normalne. Siła elektromotoryczna jest zależna od obrotów w takim dynamie. To nie jest alternator i napięcie/ładowanie nie będzie stabilne ale jak się podłączy obciążenie powinno się ograniczyć do kilkunastu woltów.
Eee oficjalnie jest to alternator tylko bez regulacji.

A wracając do tematu lepiej zostaw mostki i zrób własny regulator na bazie lm317 i tranzystora
Bez podłączonych "odbiorników" tak skacze, przy włączonych postojówkach (LED tył + LED przód) jest około 12,2V pod dodaniu przednich świateł (standardowa żarówka 12V) jest około 3V i światło praktycznie żadne. Zamówiłem żarówkę LED ba20d zobaczymy jak będzie świecić i ile prądu z tego zostanie.
Co do lm317 już kiedyś próbowałem ten układ przy zapłonie Vape, który powinien "eliminować problemy ze światłami" ale niestety tak nie jest i układ z LM317 się gotował (za to motorek, tu akurat typ 20 odpala i jeździ pięknie). Z tego co pamiętam ten układ ma maksymalne napięcie wejściowe do 40V i to mogło być problemem.Będę miał więcej fotek to wrzucę, może się komuś przyda.
# edit
Zamontowałem regulator od Kymco i napięcie wyjściowe, które z niego wychodzi to do 8V, na same światła dało by rade ale o ładowaniu można zapomnieć. Wracam do opcji z układem LM 317, tylko potrzebuje małej rady, jakiej wielkości/pojemności użyć kondensatora/rezystora/tranzystora do tego układu aby mieć sensowne ładowanie? Znalazłem schemat podłączenia tego układu, który wygląda w ten sposób:

Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: kuba.g6 w Październik 12, 2018, 11:58:15
Wiesz lm317 się gotował bo on ma wydajność 1A, ale mi chodziło o układ zasilacza regulowanego :DOgólnie robisz coś takiego jak niżej tylko pamiętaj że by dodać Lm317 i tranzystorowi radiator bo ten układ się grzeje( co jest całkowicie normalne). Dodajesz na wejściu (po mostkach) dość duży kondensator (tak na minimum 50V) i gotowe. tylko pamiętaj że to musi być podpięte do akumulatora bo inaczej bez żadnego obciążenia napięcie poleci w kosmos :D A tym potencjometrem regulujesz napięcie :D Poniżej załączam też zdjęcia jak to wygląda w moim mustangu :D



A i jeszcze rozwiązanie w ten sposób zabiera ci miejsce na filtr powietrza a stożek do 2T się nie nadaje. W szczególności przy tym gaźniku

 
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: bob.son w Październik 12, 2018, 14:42:34
Dzięki za informacje, ciekawie to u ciebie wygląda, ta dodatkowa cewka do do czego u Ciebie służy? Ten stator to sam toczyłeś czy dopasowywałeś z czegoś? Jaki zastosowałeś gaźnik bo widzę, że dosyć fajnie jest dopasowany do kroćca ssącego.

Szczerze mówiąc to pierwsze słyszę aby filtry stożkowe nie były do 2-suwa. Zakładałem wielokrotnie gaźniki delorto 19mm do skuterów 2-suwowych i jako filtry były proponowane głównie stożkowe. Gąbkowe o różnych kształtach do 4-suwów...
U mnie jest skrócony tłok i lekko przerobiony, oryginalny gaźnik standardowo nie dawał rady, dlatego zastosowałem dyszę 72 i automatycznie musiał być inny filtr, oryginalny podawał za mało powietrza. Obecny stożek spisuje się znakomicie.
Zamówiłem gotowy układ z lm317 i regulacją napięcia, ten co posiadałem to był układ L7806. Z daleka wyglądały tak samo tylko, że ten jest na 6V i 1,5A. "mea culpa" Muszę zatem poczekać na przesyłkę.

Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: kuba.g6 w Październik 12, 2018, 15:25:21
Odnośnie filtra sprawa wygląda tak że musi on zapewniać odpowiedni opór dla powietrza aby wytworzyć odpowiednie podciśnienie. Inaczej nie będzie podawać odpowiedniej mieszanki. Do tego dochodzi kwestia że dolot też powinien mieć odpowiednią długość. Ale przy małych 2t to nie gra aż takiej roli. A gaźnik u mnie to amal 19t a króciec był przerabiany

Podstawa była robiona na cnc. A 4 cewki poprostu aby wykręcić  więcej mocy z prądnicy :D
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: michal_t w Październik 12, 2018, 18:37:21

1. Układ  LM317 się nie sprawdzi. To jest stabilizator liniowy o pracy ciągłej. Cała energia nadmiarowa pójdzie w CIEPŁO a przecież nie oto chodzi. Jak już stosować stabilizator to impulsowy który ma dużą sprawność i moc.

2. To nie jest alternator i nigdy nie będzie. Alternator ma zupełnie inną zasadę działania. Nie ma magnesów stałych a napięcie/prąd jest regulowany przez prąd wzbudzenia. To że taki generator wytwarza prąd przemienny nie czyni go alternatorem.

3. Żarówki LED się nie sprawdzą bez akumulatora lub dobrego regulatora (najlepiej przetwornicy buck-boost która przy niskich obrotach podniesie napięcie a przy wysokich obniży)

Poczytajcie sobie tu: http://mastercircuits.blogspot.com/2010/11/single-phase-voltage-regulator.html (http://mastercircuits.blogspot.com/2010/11/single-phase-voltage-regulator.html)

Tak jest zbudowany regulator napięcia w chińskich zapłonach CDI (na tyrystorach). Też bez rewelacji bo napięcie jest dławione przez tyrystory co niepotrzebnie silnik obciąża ale widocznie tak było najprościej i najtaniej.
(https://http://4.bp.blogspot.com/_DzKoXJZ8-2M/TNI0bsr7EBI/AAAAAAAAATE/Gxw7qc6X76g/s1600/regulator2small.jpg)
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: kuba.g6 w Październik 12, 2018, 22:10:29
Dobra ale u mnie to nie miało sensu bo u mnie są 4 cewki które nie są zgodne w fazie więc nie da się ich połączyć bez wcześniejszego wyprostowania. A rozwiązanie na tyrystorah też nadmiar zamienia w cieplo. W moim rozwiązaniu  lm317 służy głównie jako napięcie odniesienia. Mogła by być to dioda zenera ale nie było by wtedy regulacji. Przetwornica impulsowa była by zbyt skomplikowana w miejscu gdzie liczy się prostotą. A alternator to każdy generator prądu przemiennego. To że najpopularniejszym rozwiązaniem jest wersja z generacją pola magnetycznego za pomocą uzwojenia wirnika nie sprawia nagle że wersja z magnesami stałymi  przestaje nim być


Zresztą nie jest to miejsce aby się kłócić o definicje alteranora.
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: bob.son w Październik 13, 2018, 11:37:34
(...) A gaźnik u mnie to amal 19t a króciec był przerabiany (...)
Amal 19t to wersja tuningowa do Simsona jeśli dobrze pamiętam. Kiedyś wpadł mi w ręce oryginalny gaźnik z Simsona i przymierzałem go do Jawki, niestety komora pływakowa była z byt wielka aby go normalnie przykręcić, a wydłużanie kroćca ssącego też nie miało by sensu. U Ciebie widzę jakby tylko same połączenie gaźnik-krociec było jedynie dopasowane. Czy ten gaźnik jest gabarytami na tyle OK aby go spokojnie dopasować do oryginalnego kroćca? Jak ci się sprawuje Jawka na tym gaźniku? pzdr.
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: kuba.g6 w Październik 13, 2018, 12:02:06
Wszedł bezproblemowo. Króciec został obspawany aluminium i następnie obrobiony miniszlifierka. A jawka śmiga jak wściekła tylko trzeba dopasować dysze. 75 jest w optymalna.
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: bob.son w Październik 13, 2018, 15:44:05
Wszedł bezproblemowo. Króciec został obspawany aluminium i następnie obrobiony miniszlifierka. A jawka śmiga jak wściekła tylko trzeba dopasować dysze. 75 jest w optymalna.
A to nieźle, czyli jednak troszkę krociec trzeba było dopasować, zastanowię się też nad tym gaźnikiem. Ale najpierw argon i drut do aluminium ;) aby można było obspawać krociec. Ja próbowałem z gaźnikiem k60b, jedni zachwalali drudzy nie, wpadł mi w ręce więc go zamontowałem. Jawka raz pierdła i tyle. Na oryginalnym gaźniku fajnie odpalała więc kwestia źle ustawionego zapłonu została wykluczona. Gaźnik ma dwa pokrętła, od mieszanki i biegu jałowego, nie jest jak widać takie proste dostroić go do Jawki.
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: SofCHJanek w Październik 13, 2018, 19:32:44
Przecież definicja alternatora to - generator elektryczny produkujący prąd przemienny. Co k* trzeba jeszcze aby alternator był alternatorem...
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: michal_t w Październik 13, 2018, 21:19:19
Cytuj
Przecież definicja alternatora to - generator elektryczny produkujący prąd przemienny. Co k* trzeba jeszcze aby alternator był alternatorem...


Uzwojenie wzbudzenia ?


Ta mała różnica sprawia, że napięcie jest w miarę stabilne w szerokim zakresie obrotów bez zbędnych strat energii. Dlatego to rozwiązanie jest stosowane w samochodach a nie magnesy stałe. Ładowanie już jest od niskich obrotów, a przy wysokich rpm nie ma problemów z byt wysokim napięciem.
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: SofCHJanek w Październik 13, 2018, 21:27:55
Przecież w definicji nie ma nic o sposobie generowania, napięciu itd.  Skąd żeś to wziął?
W takim wypadku trzeba by napisać do vape i innych producentów aby zaprzestali nazywać swoje generatory alternatorami bo w końcu nie mają elektromagnesów na wirniku.
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: bob.son w Październik 15, 2018, 05:37:08
Wszedł bezproblemowo. Króciec został obspawany aluminium i następnie obrobiony miniszlifierka. A jawka śmiga jak wściekła tylko trzeba dopasować dysze. 75 jest w optymalna.

A standardowo to jaka jest dysza w tych gaźnikach AMAL 0,80?
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: kuba.g6 w Październik 15, 2018, 18:45:50
Domyślnie jest 80. Chociaż mam ważenie że amal 19 jest troszku za duży dla nominalnego cylindra, Chociaż oryginalny miał otwór 17x17 więc dawało to 289mm^2 przekroju, amal 19 ma 283,5mm^2.
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: bob.son w Październik 16, 2018, 08:55:53
Domyślnie jest 80. Chociaż mam ważenie że amal 19 jest troszku za duży dla nominalnego cylindra, Chociaż oryginalny miał otwór 17x17 więc dawało to 289mm^2 przekroju, amal 19 ma 283,5mm^2.

Zgadza się, do 50ccm jest za mały, 60ccm jest na granicy, optymalnie bylo by mieć 70ccm. Ja mam 60ccm i skrócony tłok tak, że musiałem dać większą dyszę, dlatego mam nadzieje że amal się tu sprawdzi. Nawet w instrukcji do Simsona pisze ze nie jest to gaźnik do standardowych cylindrów a jedynie tuningowych. Możesz napisac na ile ile obrotów masz wykręcona srube od mieszanki a na ile od obrotów?
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: kuba.g6 w Październik 16, 2018, 13:38:00
Oj nie pamiętam ją ustawiałem gaźnik na słuch. Tak z ciekawości jaką średnicę tłoka masz? Bo 40mm to 55ccm. I ile masz ściętego  tłoka? Bo ja mam 1mm i szczerze bez szału
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: bob.son w Październik 16, 2018, 19:10:55
Oj nie pamiętam ją ustawiałem gaźnik na słuch. Tak z ciekawości jaką średnicę tłoka masz? Bo 40mm to 55ccm. I ile masz ściętego  tłoka? Bo ja mam 1mm i szczerze bez szału
U mnie tłok jest 40.50mm, czyli trochę rozwiercona przysłowiowa 60'tka. Tłok właśnie też jest o 1mm ścięty i na 1mm oszlifowana ścianka. U mnie robi to różnice, testowałem to na dosyć podjechanym cylindrze i na standardowym tłoku (dysza 68, zębatka 13), prędkość wtedy była maksymalna 50km/h, a na tuningowanym tłoku do 60km/h (dysza 72, zębatka 13) różnice w przyspieszeniu były również odczuwalne.

Pytałem o ustawienie mieszanki i powietrza ponieważ poprzedniego gaźnika nie dało się ustawić tak aby motor nawet odpalił, pomimo wszystkich możliwości konfiguracji.

Jeszcze kwestia AMAL'a, on ma na połączeniu gaźnik - krociec wbudowana uszczelkę, czy w kroćću robiłeś również frez na taką sama uszczelkę, dałeś bez czy dałeś może papierową uszczelkę?
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: kuba.g6 w Październik 17, 2018, 21:28:59
AMAL ma miejsce na oring na króćcu nie robiłem bo inaczej ten oring nie miał by o co się oprzeć i uszczelniać połączenie. Zasadniczo nie mogę powiedzieć że dużej różnicy nie ma, bo Jawka mi śmiga na 13 zębatce i do momentu aż mi nie chwyciło tłoka to bardzo dobrze się zbierała i bezproblemowo szła około 80km/h. Teraz jest trochu gorzej i śmiga tak z 70. A i ja mam wzmocnione sprzęgło(2 podkładki i tarcze FEDRO) bo oryginalne nie było w stanie przenieść mocy i ślizgało nawet przy przejściu z 1 na 2 :D
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Październik 19, 2018, 21:29:10
Panowie, wygląda na to,że jest CDI do Jawy 50 bez wiercenia w karterach:)
Co więcej - kilka "ekip" nad nim pracuje, więc spora szansa na "normalne" ceny...
Koło magnesowe ma poniżej 90 mm średnicy, więc spokojnie pasuje prawa pokrywa, warto się zainteresować tematem...


https://www.facebook.com/groups/417540788587408/permalink/754508648223952/ (https://www.facebook.com/groups/417540788587408/permalink/754508648223952/)

EDIT: Znalazłem "surowy" zapłon:
https://sklep.pitbikemrf.pl/czesci-silnika-mrf-140/62-lekkie-magneto-i-stator-6-cewek-outer-rotor-kit-ork-2000000000626.html (https://sklep.pitbikemrf.pl/czesci-silnika-mrf-140/62-lekkie-magneto-i-stator-6-cewek-outer-rotor-kit-ork-2000000000626.html)
A więc graty do niego(regiel, moduł i zapłon) ze wszystkim wyniesie okolice 320 zł. Należy dotoczyć tulejkę aby pasowało na wał no i podstawę zrobić pod cewki w silniku. Okolice 400 zł+drobnostki(ściągacz koła magnesowego, koszulki termokurczliwe, konektory no i ... akumulator i klakson:)) Wiadomo mi, że są to zapłony takie, jak reszta chinolków, a więc regiely, cewki, moduły są zamienne. Moc cewek świetlnych/ładowania 55v zmiennego napięcia. Po wyprostowaniu okolice 60 watów. Na plus przemawia fakt, że oborty silnika 4T są takie same, jak obroty jawy 50 - oba kręcą się do 5500- 6000 obr/min, przy czym chinol ma na luzie 1000, jawa 1800.
Nieoficjalna cena tego zapłonu to 500- max 600 zł. Samemu można zrobić w okolicy 400 zł.
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: bob.son w Październik 20, 2018, 09:35:10
Wiesz lm317 się gotował bo on ma wydajność 1A, ale mi chodziło o układ zasilacza regulowanego :DOgólnie robisz coś takiego jak niżej tylko pamiętaj że by dodać Lm317 i tranzystorowi radiator bo ten układ się grzeje( co jest całkowicie normalne). Dodajesz na wejściu (po mostkach) dość duży kondensator (tak na minimum 50V) i gotowe. tylko pamiętaj że to musi być podpięte do akumulatora bo inaczej bez żadnego obciążenia napięcie poleci w kosmos :D A tym potencjometrem regulujesz napięcie :D Poniżej załączam też zdjęcia jak to wygląda w moim mustangu :D (...)

Witaj, również zastosowałem u siebie układ LM317 ale niestety nie daje rady, o ile na wolnych obrotach mam jakieś 12V to po dodaniu gazu skacze nawet do ponad 70V i układ wypuszcza mi nawet do około 30V. Po podłączeniu postojowych LED'ów niewiele się obniża, dopiero po włączeniu przedniego światła (na razie jeszcze nie LED bo czekam na przesyłkę ;) spada do około 2V. U mnie jest kondensator 35V, czy to wina kondensatora? Według danych co znalazłem to maksymalne napięcie wejściowe na LM317wynosi 40V. Ma ktoś jakiś pomysł jak to ograniczyć, jakiś konkretny opornik na wejściu? Jak już będę miał również żarówkę LED do przednich świateł spadek na wyjściu nie będzie tak duży.
Panowie, wygląda na to,że jest CDI do Jawy 50 bez wiercenia w karterach:)
Co więcej - kilka "ekip" nad nim pracuje, więc spora szansa na "normalne" ceny...
Koło magnesowe ma poniżej 90 mm średnicy, więc spokojnie pasuje prawa pokrywa, warto się zainteresować tematem...


https://www.facebook.com/groups/417540788587408/permalink/754508648223952/ (https://www.facebook.com/groups/417540788587408/permalink/754508648223952/)

Super, teraz tylko wymyślić sposób ustawienia zapłonu. Ciekawe z czego te koło magnesowe jest wzięte to w zasadzie cała tajemnica sukcesu.

Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: kuba.g6 w Październik 20, 2018, 15:55:08
Wieczorem wrzucę ci pełny schemat jak to podłączyć. Ogólnie musisz mieć akumulator. Tylko napisz mi ilu biegunowa jest ta pradnica.
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: bob.son w Październik 20, 2018, 20:00:36
Wieczorem wrzucę ci pełny schemat jak to podłączyć. Ogólnie musisz mieć akumulator. Tylko napisz mi ilu biegunowa jest ta pradnica.
Prądnica jest standardowa z Jawki tylko zamiast cewek "świetlnych" 2x3V 10W są dwie "zapłonowe" 6V 15W. Poniżej schemat podłączenia:

(https://iv.pl/images/10281592467185319469_thumb.jpg) (https://iv.pl/images/10281592467185319469_thumb.jpg)

https://iv.pl/images/05091077446050350780.png (https://iv.pl/images/05091077446050350780.png)
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: kuba.g6 w Październik 20, 2018, 20:42:11
Hmm ogólnie to nie potrzebujesz tych dodatkowych diod, tam nic nie ma prawa się cofnąć, a tylko tracisz energie na nie, jeśli zastosowałeś taki układ jak ci wysłałem to robisz tak:(tylko z kondensatorem na wyższe napięcie na wejściu)

- Podpinasz do samego stabilizatora żarówkę 5W/12V nic więcej.
- Kręcąc potencjometrem ustawiasz napięcie na wyjściu na 14V,

- jeśli na wolnych obrotach jak kręcisz potencjometrem i nic się nie dzieje to masz coś spalone.
-jeśli na wysokich obrotach napięcie rośnie ponad ustawioną wartość to zdecydowanie masz coś spalone.
Ogólnie jak ustawiasz napięcie to powinieneś być  w stanie zejść nawet do około 3V i dopiero wtedy podkręcać do góry.

Tego typu układ stabilizujący nie powinien chodzić bez obciążenia dlatego podpinamy go bezpośrednio do akumulatora, najlepiej poprzez osobny, bezpiecznik( w twoim przypadku  tak z
5A nie więcej). 


 
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: bob.son w Październik 20, 2018, 21:52:48
(...)
Tego typu układ stabilizujący nie powinien chodzić bez obciążenia dlatego podpinamy go bezpośrednio do akumulatora, najlepiej poprzez osobny, bezpiecznik( w twoim przypadku  tak z
5A nie więcej).

Rozumiem, żę podczas ustawiania napięcia układ ma byc podpięty jedynie do żarówki, a dopiero po ustawieniu do akumulatora ;) Jaki kondensator należałoby tu zastosować? U mnie układ z LM317 wygląda tak i posiada kondensator na 35V:

(https://iv.pl/images/25137950390651072532_thumb.jpg) (https://iv.pl/images/25137950390651072532_thumb.jpg)

https://iv.pl/images/25137950390651072532.jpg (https://iv.pl/images/25137950390651072532.jpg)

Step Down Power Supply Module
Adjustable Linear Regulator
Output current: 1.5A (min), 2.2A (TYP)
Input – output voltage differential (VI – VO): 40V DC (max)
Adjustable output voltage range: 1.2V ~ 37V
Operating temperature: –55°C to +150°C
Current output: 1.5A
Voltage input: 4.2V ~ 40V
Operating temperature: 0°C ~ 125°C
Characteristic frequency: 100MHz
Module size: 35.6 x 16.8mm
Input method: VIN input is level, GND input is negative
Output: VOUT output positive stage, GND output negative
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: kuba.g6 w Październik 20, 2018, 23:15:25
Ten układ nigdy nie wydoli, musisz dołożyć do niego tranzystor tak jak na schemacie co ci wysłałem i wymienić ten kondensator na taki przynajmniej 50V

Edit:
Musisz dołożyć coś takiego

Edit2:
Tak z ciekawości, miałeś wcześniej styczność z elektryką/elektroniką wcześniej?
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: bob.son w Październik 21, 2018, 09:48:19
Ten układ nigdy nie wydoli, musisz dołożyć do niego tranzystor tak jak na schemacie co ci wysłałem i wymienić ten kondensator na taki przynajmniej 50V

Edit:
Musisz dołożyć coś takiego

Edit2:
Tak z ciekawości, miałeś wcześniej styczność z elektryką/elektroniką wcześniej?
Dzięki za info, u ciebie na ogólnym schemacie za tranzystorem 2n3055 jest jeszcze kondensator 100nf, rozumiem, że za moim układem i po wstawieniu tranzystora również mam go zastosować bo na tych ostatnich schematach go już nie widzę.

Kondensator owszem wymienię, starczy te 50V czy zastosować większy?
Styczność z elektryką jak najbardziej miałem z elektroniką nieco mniej, dlatego lubię jak schematy są poparte fotkami  ;) jednak czytanie schematów nie jest mi obce  :D Zamówiłem właśnie ten tranzystor bo jego mi jeszcze brakowało. Zatem muszę odczekać aż mi go doślą, mam nadzieje, że szybko.   

W takim razie chwilowo zajmę się  krocicem do AMALA  ;D
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: kuba.g6 w Październik 21, 2018, 13:10:31
Aa fakt jeszcze kondensator ceramiczny. 100nf. A kondensator na wejściu wystarczy 50v 20000uf. Bo jak obciążysz prądnice to ona nie powinna przekroczyć 30v. Bo im bardziej ją obciążysz tym niższe napięcie będzie. Tylko nie spodziewaj się cudów z wydajnością bo raczej będzie bez szału
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: bob.son w Grudzień 17, 2018, 23:30:42
Magneto=101mm
Na zdjeciu caly zapłon
Witaj, właśnie tez chce się pobawić z takim zapłonem w jawce i mam tylko jedno pytanie, skoro jest to zapłon z chińczyka, to czy w tym wypadku nie był by potrzebny akumulator? Wiadomo, że skutery posiadają rozruszniki i akuu jest tu niezbędne jawka rozrusznika standardowo nie posiada więc jak by to było przy tym zapłonie? Czy może da się go jakoś zrobić aby był wzbudzany z cewki?
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: kuba.g6 w Grudzień 17, 2018, 23:43:24
W moim zapłonie było to konieczne ponieważ mam moduł DC. sam moduł bierze ok 4W więc nadmiar energii się zawsze na coś spożytkuje. Teoretycznie można by było olać akumulator ale wtedy znacznie spadnie żywotność podzespołów. A odnośnie kondensatora to fakt przesadziłem o 1 zero :D


PS zapewne moja wiadomość jest trochę od czapy bo nie do mnie było pytanie, ale i tak dawno już miałem odpisać na pytania które kierowałeś do mnie tylko zapomniałem :D
Tytuł: Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
Wiadomość wysłana przez: bob.son w Grudzień 20, 2018, 18:56:53
PS zapewne moja wiadomość jest trochę od czapy bo nie do mnie było pytanie, ale i tak dawno już miałem odpisać na pytania które kierowałeś do mnie tylko zapomniałem :D
Nie ma problemu i tak chwilowo nie miałem czasu do tego zasiąść ale w końcu dostałem drucik DNE 0,95mm i przewinąłem dwie cewki świetlne. Efekt bardzo fajny, przy oporze żarówki 12V 5W spokojnie można ustawić ładowanie. Na razie poskładałem wszystko na podzespołach testowych i zadziałało. Po świętach postaram się zrobić wszystko tak jak to powinno być. Żarówki z przodu i z tyłu mam ledowe więc będzie trzeba wyregulować poziom ładowania i pomierzyć jaką mocą dysponują przewinięte cewki. Na pewno lepiej to działa niż dwie cewki zapłonowe. Poniżej filmik z działania:

https://youtu.be/JwG3lmoyA2w (https://youtu.be/JwG3lmoyA2w)