Wolna Strefa Jawa - CZ
Inne => Nasz Garaż => Wątek zaczęty przez: Czmielu w Października 04, 2016, 22:39:06
-
Chciałbym przedstawić moja Czesławę
Większość z Was zna ka z jesiennego i ze spotkania lubelskiego no ale...
Kupiłem ją od kolesia który miał do niej wielką słabość
Zdawał na niej swoją pracę dyplomową
Silnik był po remoncie przejechane jakieś 500 km
Od początku miała problemy z opalaniem
Na zimnym było w miarę ok ale na ciepłym juz jak po stała z 5 min to był probLem.
Został ustawiony zapłon i gaźnik
Zainwestowalem też w zapłon Vape
Przy okazji montażu straciła ładowanie
Wyeliminowałem wyciek z kranika
Poprawa wizualna itd itp
Podczas jazdy do pracy coś nagle strzeliło szarpneło i zgasła
Po scholowaniu do domu i zdjęciu góry okazało się że przytarł się lewy cylinder i zjadła cześć tłoka
Widocznie byl z gownolitu.
Na zlot jak juz wcześniej wspomniałem dojechała na drugim sercu przeczepionym ze świeżo zakupionej 472.5
Silnik oczywiście 12v z niewielkim przebiegiem jak zapewniała rodzina. ( kiedyś jeździłem na niej jako dzieciak)
Wiec czasu mało w czwartek wieczorem przekładka silnika przy okazji szukanie zaginionego ładowania którym winowajca okazał się regulator napięcia
Remont do e rano o 6 do pracy 13 zakup regulatora i powrót do domu szybka podmianka i sprawdzenie
Jest ok
Przy okazji okazało się ze przegląd skończył się tydzień temu i OC tez
W sumie z niespodzianek to tyle dojechaliśmy z bratem bez wiekszego problemu na jesienny
Mała historia na starówce w Zamościu to poprostu moje przeoczenie. Winowajca okazał sie kabel od sygnału które zrobiły zwarcie.
Silnik postanowiłem zrobić jak należy i udało się dzięki koledzę STÓWA który się tym zajął
Wał renenerowany u pana Marka szlif cylków również Poznań, nowe czoło, łożyska , kute wodziki itp.
W poniedziałek odebrałem przesylke ale nie było czasu jeszcze go sprawdzić
Dam zam jak juz go podmienię.
-
taki świeżo poskładany silnik zawsze zarąbiscie wygląda.
-
Silnik udało się wrzucić do ramy
Niestety po ostatnim wypadzie
Szlak trafił aku.
Spuchł jak balon
Instalacja tez się trochę zagrzała
Zauważyłem w domu ze przy wyższychobrotach napięcie dochodziło do 17-18 V
Regulator napięcia bhl nowy i nawet podmienilem na drugi ale jest to samo.
Dziwne
-
Przyszedł czas na zmianę naklejek na jedyne słuszne ....
Tak wyglądała na początku
Naklejki wycinane ręcznie
-
Dobra decyzja z tymi naklejkami 8)
-
W międzyczasie było tak:
Po zmianie wrzucę wieczorem bo wczoraj nie zrobiłem zdjęć.
Najważniejsza sprawa to ze wczoraj dokończyłem składanie Czesi z nowym sercem
Udało się odpalić. Nawet za pierwszym kopnięciem :)
Silniczek chodzi jak marzenie. Dzięki STÓWA raz jeszcze
Niestety tak jak pisałem wyżej napięcie skacze do 18-19V wiec nie pocieszałem się za długo bo coś bym spalił
Dlatego potrzebuje zakupić drugi regulator ale jakiś z epoki bo te nowe ze sklepu to szajs
-
To że silnik tak pracuje to zasługa Marków z Poznania.Czekam na relację z jazdy.☺Jakiś czas temu dostałem filmik od Markoltenta który tutaj zapodam, https://youtu.be/yUIIBKVEFAwPrzepraszam
-
Czmielu jak chcesz to mogę poszukać, bo gdzieś mam jakieś regulatory oryginalne...
-
Na nowych naklejkach
-
Ładny sprzęcik!
-
Skocz do Agromy i kup regulator od Ciągnika Zetor,zapłacisz mniej niż za "oryginalny" do Jawy A to jest dokładnie ten sam regulator Magneton o symbolu 443 116 419 070
-
Ładna jest. ;)
-
Nowy regulator napięcia założony
Poprawiona instalacja
Działa w końcu jak trzeba
Wymieniłem olej w przednich lagach
Czesława dostała nowe "odpowiednie" skarpety
Silnik delikatnie wypolerowany
Jazdy próbnej nie było bo warunki kiepskie i linka od sprzęgła okazała się do wymiany ale popyrkala sobie chociaż na świeżym powietrzu :)
https://youtu.be/vcXU1o_rrs8
https://youtu.be/IgZcPMv2JmY
Gotowa na wiosenny zlot :)
-
Sprzęcik zacny , gratuluję. :-*
Prezentuje się extra. :o
-
Ładnie Ci to wyszło .
-
Docieranie rozpoczęte
Dzisiaj przejechałem około 150 km
Silniczek chodzi bardzo ładnie, jedynie skrzynie na 1-3 daje się usłyszeć
Na postoju u rodzinki miałem gapowicza :)
Kolorystycznie pasuje ha ha
-
pięknie się prezentuje
-
A co słychać w silniku niepokojącego ?
-
A co słychać w silniku niepokojącego ?
Poprawiłem post.
Słychać wycie skrzyni, !najbardziej na 3 biegu.
-
Ładna sztuka. Udanego docierania.
-
Ładny sprzęcik , u mnie zauważyłem coś podobnego od 1 do 3 skrzynia jakby głośniej wyje na 4 biegu jest totalna cisza.
Myślę że to się wszystko ułoży ;)
-
U mnie skrzynie też śpiewa na 3, a skrzynia na z 6 tyś. Z tego co mówił serwisami fabryczny i kilku uzytkownikow ten typ tak ma.
-
A mi to wycie skrzyni na 3 biegu się bardzo podoba. :P W mojej Ts również 3 wyje.
-
Najstarsi górale już mawiali, że trójka to najbardziej rozśpiewany bieg w knedlu. :)
-
Najstarsi górale już mawiali, że trójka to najbardziej rozśpiewany bieg w knedlu. :)
Cały urok knedla w tej "śpiewającej" trójce ;)
-
Czesława dostała w końcu porządną lampę na przód z żarówką H4
-
Śliczna,zamontuj jeszcze przekaźniki na mijania/drogowe wtedy jeszcze bardziej docenisz H4 ;)
-
Podrzuci ktoś jak ma być podłaczony przerywacz kierunku bo kirunki co prawda działają ale za cholerę nie działa kontrolka, sprawdzałem już prawie wszystko.
Przy okazji rzuciło mi się w oczy że coś chyba nie tak jest z zapłonem.
Dlaczego ten "krążek" ma takie bicie?
Czy to jest normalne?
https://youtu.be/1zMC0Og8NAo
https://youtu.be/CaWg4IeGO5U
-
Podrzuci ktoś jak ma być podłaczony przerywacz kierunku bo kirunki co prawda działają ale za cholerę nie działa kontrolka, sprawdzałem już prawie wszystko.
Przy okazji rzuciło mi się w oczy że coś chyba nie tak jest z zapłonem.
Dlaczego ten "krążek" ma takie bicie?
Czy to jest normalne?
https://youtu.be/1zMC0Og8NAo
https://youtu.be/CaWg4IeGO5U
Masz zapewne polski przerywacz kierunków a nie czeski i dlatego nie działa.
Inaczej się go podłącza, polecam wstawić samochodowy na 3 pin.
-
Podrzuci ktoś jak ma być podłaczony przerywacz kierunku bo kirunki co prawda działają ale za cholerę nie działa kontrolka, sprawdzałem już prawie wszystko.
Przy okazji rzuciło mi się w oczy że coś chyba nie tak jest z zapłonem.
Dlaczego ten "krążek" ma takie bicie?
Czy to jest normalne?
https://youtu.be/1zMC0Og8NAo (https://youtu.be/1zMC0Og8NAo)
https://youtu.be/CaWg4IeGO5U (https://youtu.be/CaWg4IeGO5U)
Masz zapewne polski przerywacz kierunków a nie czeski i dlatego nie działa.
Inaczej się go podłącza, polecam wstawić samochodowy na 3 pin.
Ale po co przerywacz na 3 piny?wystarczy do kontrolki podłączyć przewody z kierunkowskazów,na jeden biegun żarówki lewy,na drugi prawy,Jawa tak ma i kontrolka hula aż miło.Jeżeli włączysz lewy kierunek to masą dla kontrolki będzie prawy i vice-versa.
-
Najlepsze jest to że ta kontrolka migała ( chyba że mnie pamieć już zawodzi ;D )
a przerywacz mam taki
-
Podrzuci ktoś jak ma być podłaczony przerywacz kierunku bo kirunki co prawda działają ale za cholerę nie działa kontrolka, sprawdzałem już prawie wszystko.
Przy okazji rzuciło mi się w oczy że coś chyba nie tak jest z zapłonem.
Dlaczego ten "krążek" ma takie bicie?
Czy to jest normalne?
https://youtu.be/1zMC0Og8NAo (https://youtu.be/1zMC0Og8NAo)
https://youtu.be/CaWg4IeGO5U (https://youtu.be/CaWg4IeGO5U)
Masz zapewne polski przerywacz kierunków a nie czeski i dlatego nie działa.
Inaczej się go podłącza, polecam wstawić samochodowy na 3 pin.
Ale po co przerywacz na 3 piny?wystarczy do kontrolki podłączyć przewody z kierunkowskazów,na jeden biegun żarówki lewy,na drugi prawy,Jawa tak ma i kontrolka hula aż miło.Jeżeli włączysz lewy kierunek to masą dla kontrolki będzie prawy i vice-versa.
W jawie instalacja jest trochę inna, kontrolka kierunkowskazów jest inaczej podłączona, zresztą opisałeś co i jak.
Proponowałem na 3 pin bo takie są w samochodach stosowane i działa lepiej niż ten polski butelkowy, i tak musiałby zmostkować i dodać masę żeby działał.
W jawie też mam na 3 pin samochodowy, oryginalnie były na 2 pin.
Tak to wygląda u mnie w Jawie.
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=15703.msg134164#msg134164
W cezecie na 12V mam taki sam, też masa dodana i połączony szary z żółtozielonym.
Co do twojego przerywacza to chyba musisz podać masę na kontrolkę, zamiast niebieskiego kabla.
Jacek64 tutaj opisuje ten problem
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=24829.msg242583#msg242583
-
Dzięki Blenders prześlędzę temat.
;D
-
Czesława dostała licznik od skody i voltomierz.
https://youtu.be/Xzpm0Fdabnw
-
Operacje na otwartym czas zacząć.
Oby przeszczep się przyjął ;)
-
Operacja zawsze się udaje . Czasami tylko pacjent nie przeżył .
-
A ten woltomierz to jak zamocowałeś ? w sensie takim, czy była do niego w komplecie jakaś obudowa, puszka. Sam bym sobie coś podobnego sprawił. Widziałem w necie podobne ale nie mają obudowy a montaż jest przewidziany w wykonany otwór, problem jak to zamocować do obudowy zegarów, by się znośnie prezentowało. Pokaż fotkę od strony owiewki :)
-
Voltomierz jest od zetora, jak wpiszesz w allegro voltomierz zetor to powinno Ci pokazać
jest w całości z tubą i ma od spodu dwie śruby do których zamocowałem go do zegarów poprzez kawałek płaskownika.
zdjęcia ewentualnie wieczorem.
Ja już jeden aku zajechałem za wysokim napięciem lub nie zawsze dobrze działała kontrolka od braku ładowania.Teraz mam miarodajny pomiar na bierząco.
-
Dzięki za namiar, właśnie o taki z obudową mi chodziło ;)
-
Zapomniałem napisać, że przeszczep się oczywiście
przyjął ;)
-
Coś mi się przyplątało z tyłu ;)
Co prawda do kywacky była przeznaczona ale chwilowo sobie pożyczyłem dopóki babcia sie nie złoży. :P
-
Fajny zestawik, można się na wyjazdy pakować :)
-
Dzisiaj Czesława dostała nowe amory.
Co prawda jeżdżąc solo stare były ok. Ale jak już Kasia się dosiadła to powiedziały basta ;)
I tarło o błotnik....
-
Znaczy że cezetka się trochę przewietrzy w drodze na wiosenny ;)
-
Zamienniki z allegro ? Ja też takie sprezentowałem Czesi, ciekawe jak się będą sprawować ?
-
Też takie kupiłem do 487. Tajwańskie cena coś około 100zł. Na odlewach aluminiowych mają napisy Jawa i Cz jak orginały.
-
Zamienniki z allegro ? Ja też takie sprezentowałem Czesi, ciekawe jak się będą sprawować ?
Również je kupiłem. Są gowniane. Mi pękła regulacja w jednym i drugi amortyzatorze, dodatkowo jeden zaczął lać.
-
Dzisiaj Czesława dostała nowe amory.
Co prawda jeżdżąc solo stare były ok. Ale jak już Kasia się dosiadła to powiedziały basta ;)
I tarło o błotnik....
nie prościej było zastawić Kasi drzwi do lodówki rowerem treningowym ;D
-
Dzisiaj Czesława dostała nowe amory.
Co prawda jeżdżąc solo stare były ok. Ale jak już Kasia się dosiadła to powiedziały basta ;)
I tarło o błotnik....
A masz kartonik po tych amorkach?
Ja też po remoncie zmieniłem na podróbki, ale złego słowa nie mogę o nich powiedzieć.
-
Mam takie trzy sezony i tylko silentbloki siadły.
-
W mojej jawci siedzą takie juz czwarty sezon i jakoś dają radę, gdzie ostatni sezon powoziła sporo dwie osoby i dość duże kufry.
-
Kasia ? Przecież ona waży jak pluszak ;) . Mam takie od 6 miesięcy na razie jest ok (bo z kartonu nie wyciągnięte) 4Motor mówił że są jakościowo dobre
-
Dzisiaj Czesława dostała nowe amory.
Co prawda jeżdżąc solo stare były ok. Ale jak już Kasia się dosiadła to powiedziały basta ;)
I tarło o błotnik....
A masz kartonik po tych amorkach?
Ja też po remoncie zmieniłem na podróbki, ale złego słowa nie mogę o nich powiedzieć.
Zdjęcia opakowania i amorków
Czas pokażę czy są warte tych 100zł
-
To samo mam od 4Motor . Ceny już nie pamiętam
-
Zamontowałem w końcu nowe amortyzatory.
Czesia dostała również nowy gazior z 4motor za około 300zł.
Ustawiłem poziom paliwa, zamontowałem, rozgrzałem Moto i ustawiłem go wstępnie. Chodzi ładnie, odpala z pierwszego. Na zimnym ssanie działa poprawnie, choć mogłoby trzymam trochę większe obroty.
-
To już wiem czym na Łotwę się wybierasz ;)
Ja zastosuje patent taki jak u Roberta w Cezetce .
-
To już wiem czym na Łotwę się wybierasz ;)
Ja zastosuje patent taki jak u Roberta w Cezetce .
Czyli??
Bo nie kumam . Godzina późna itp. :)
Co do Łotwy to jeszcze nie wiem ale pewnie wybór padnie na Czesławę lub 639
-
To już wiem czym na Łotwę się wybierasz ;)
Ja zastosuje patent taki jak u Roberta w Cezetce .
Czyli??
Bo nie kumam . Godzina późna itp. :)
Co do Łotwy to jeszcze nie wiem ale pewnie wybór padnie na Czesławę lub 639
Trochę wtedy byłem w Gdansku sponiewierany ale chodziło mi o amory z H-D ;)
-
To już wiem czym na Łotwę się wybierasz ;)
Ja zastosuje patent taki jak u Roberta w Cezetce .
Czyli??
Bo nie kumam . Godzina późna itp. :)
Co do Łotwy to jeszcze nie wiem ale pewnie wybór padnie na Czesławę lub 639
Trochę wtedy byłem w Gdansku sponiewierany ale chodziło mi o amory z H-D ;)
No teraz to kumam. :))
-
Z racji tego że na jesienny wybieram się na Czesi, trochę trzeba przy niej podłubać.
Zamontowałem stary amortyzator, nowy pękł jadąc na wiosenny podczas próby zmiany twardości.
Zamontowałem gaźnik PACCO, próby były tylko w garażu bez jazdy ale jak narazie jestem zadowolony. Odpala bardzo ładnie reaguję płynnie na regulację, ssanie działa wzorowo.
Zamówiłem nowe dysze, potestuje jak poskładam całość.
Rozebrałem przednie koło, było na feldze 19'
Pójdzie nowa Czeska felga 18' nowe szprychy, piasta została wyszkielkowana,nowe łożyska. Trzeba znaleźć trochę czasu żeby to zapleść.
Zacisk hamulcowy został rozebrany i wymyty w myjce.
Nowe klocki niestety nie pasuje, są delikatnie za duże.
W planach jest jeszcze zmiana łożysk w główce ramy na stożkowe ( pozdro dla Ryby ;))
-
Pięknie :)
-
Nie ma lipy jak się ma sprzęt to i szkiełkowane nie straszne ;)
-
również pozdrawiam Chmielu :P
-
również pozdrawiam Chmielu :P
Spokojne Ryba jeszcze tylko tydzień i znowu bania ;D
-
Kółko wstępnie zaplecione 8)
Teraz centrowanie i montaż ogumienia
-
felge skąd brałeś ? proszę napisz jak wyszło centrowanie bo też czeka mnie wymiana felgi, a nie chce kupić czegoś czego nie da się wycentrować 8)
-
A jakie kolega przesunięcie felgi względem piasty robi?
-
A jakie kolega przesunięcie felgi względem piasty robi?
Poprawne :P
-
A jakie kolega przesunięcie felgi względem piasty robi?
Poprawne :P
No to tak jak u mnie :D
-
Kółko wstępnie zaplecione 8)
Teraz centrowanie i montaż ogumienia
Ja mam lepsze pytanie. Od czego brałeś szprychy do felgi 18?
-
Kółko wstępnie zaplecione 8)
Teraz centrowanie i montaż ogumienia
Ja mam lepsze pytanie. Od czego brałeś szprychy do felgi 18?
Kupiłem już jakiś czas temu
Czeskie
-
Ja mam lepsze pytanie. Od czego brałeś szprychy do felgi 18?
Nietypowe szprychy przy zmianie obręczy na 21'' zamawiałem w http://www.bartnik.com.pl/ (http://www.bartnik.com.pl/)
Długość musiałem obliczyć sam, a kąt zgięcia ze szprychy wysłanej na wzór.
-
Jak nie masz czasu na testowanie dysz to zakładaj od razu 115, w tej chwili taką mam i jest ok na 110 brakowało paliwa po 4000 rpm.
-
Jak nie masz czasu na testowanie dysz to zakładaj od razu 115, w tej chwili taką mam i jest ok na 110 brakowało paliwa po 4000 rpm.
Myślałem bardziej o 120 lub 125,
Na razie poległem z przeróbka łożyska główki ramy, bo nie doczytałem że ten zestaw co mam to jest do Jawy a nie CZ
Wyjazd na CZ pod dużym znakiem zapytania...
-
Sprawdziłem naciąg łańcucha na tu takie kwiatki, zębatka ma duże bicie, poszukam coś w lepszym stanie.
Pytanie czy łańcuch jest już do wymiany, też mógł się miejscowo rozciągnąć czy raczej sama zębatka do wymiany???
https://youtu.be/1bQGqvFiSQA
-
jak chcesz sprawdzić w ten sposób łańcuch to lekko naciśnij hamulec tylny żeby był trochę obciążony inaczej bezwładność zrobi swoje i kupę będzie widać
-
Sprawdź łożysko zabieraka. Może być już zmęczone albo nawet całkiem rozwalone.
-
Zmieniłem na drugą używaną zębatkę, która miała minimalne bicie. Łożysko jest w stanie bdb.
Po zamontowaniu ten sam efekt. Chyba trzeba pomyśleć o zmienie łańcucha.
-
Sprawdziłem naciąg łańcucha na tu takie kwiatki, zębatka ma duże bicie, poszukam coś w lepszym stanie.
Pytanie czy łańcuch jest już do wymiany, też mógł się miejscowo rozciągnąć czy raczej sama zębatka do wymiany???
https://youtu.be/1bQGqvFiSQA
Miałem podobnie na zębatce z Almotu,łańcuch raz luźny raz naciągnięty,wymieniłem zębatkę na oryginał jak w nowych jawach i jest 5 a może więcej lat spokój:
http://www.jawaczesci.pl/1343,zabierak-tylny-(zebatka-tyl)-52z.html
łańcuch kupiłem RK i jest praktycznie bezobsługowy.
(https://http://images69.fotosik.pl/117/68454237756b5c0dm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=68454237756b5c0d)
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=3423.msg235701#msg235701
-
Mam też taką z Almotu i nie byłem zadowolony, wole używkę wstawić oryginalną.
Ta na jawaczesci jest ok poza ceną.
Mam kilka oryginałów i chciałem je przerobić jak suchy czy Adamu2t ale jakoś czasu nie ma.
Łańcuch zamówiłem DID 428HD
Ostatnio założyłem taki do 639 i po 4000km nie było co naciągać.
-
Wymienny wieniec,ale inna ilość zębów:
http://www.jawaczesci.pl/1342,zabierak-46z-wymienny-wieniec.html
4motor jeszcze drożej:
https://4motor.pl/pl/jawa-350-ts-638-639-640/4574-zebatka-napedowa-tyl-jawa-350-ts-fabryka-czechy-9999999063749.html?search_query=zebatka&results=100
-
Osobiście uważam że 220zł za sam zestaw z wymiennym wieńcem to sporo tym bardziej 280 za nową zębatkę nie wiadomej jakości.
Przeróbkę na 520 zamknąłem w kwocie 330zł.
Zębatki (przód + tył) 120
Tokarz 30
Łańcuch DID oringowy 102 ogniwa 180zł
-
Z racji że wyjazd za pasem postanowiłem kupić ten tylni czeski zabierak, zadzwoniłem do pana R.
niestety nie maja na stanie, dopiero po 16 września jada do Czech po części.Ciekawe czy w Czechach bym to dostał od ręki i w jakich pieniążkach?
-
67.30 euro w sklepie Jawaparts w Zlinie (tylko zebatka+jej aluminiowa piasta).
https://www.jawaparts.com/Rosette-52t-bare-CZ-JAWA-350-634-640-CZ-476-488-d5150.htm
Tylna zebatka z kompletnym "uzbrojeniem" gotowa do zalozenia kosztuje 100.50 euro:
https://www.jawaparts.com/Rosette-52t-complete-with-tenon-52t-JAWA-350-634-640-d4487.htm
-
ja bym to zrobił w/g pomysłu Suchego , taniej, lepiej, część gratów już masz
-
Jaba dzięki za namiary.
Muczacz tak też będę robił ale do cezety i tak zainwestowałem w lepszy łańcuch 428 więc chce tu już zostawić w oryginale.
-
co do łańcuchów ja mam taki, wzmacniany, pierwsze 4 tys nic nie trzeba było naciągać, ale teraz to co 500-1000km muszę korygować naciąg
-
https://www.dum-motocyklu.cz/rozeta-hola-jawa/p-6513/
http://www.motoveterandily.cz/g1997.Rozeta+zadn%ED+hol%E1+52+zub%F9+J634+J640.html
-
https://www.dum-motocyklu.cz/rozeta-hola-jawa/p-6513/
http://www.motoveterandily.cz/g1997.Rozeta+zadn%ED+hol%E1+52+zub%F9+J634+J640.html
Drugi link to Almot...
-
Alemot nie Almot
-
Kółko wstępnie zaplecione 8)
Teraz centrowanie i montaż ogumienia
Ja mam lepsze pytanie. Od czego brałeś szprychy do felgi 18?
Tu można kupić kpl szprych z nyplami
https://www.4jawa.com/produkt/2155/szprychy-i-nyple-komplet-36-szt-przednie-na-kolo-z-hamulcem-tarczowym-18-cali-ocynk-jawa-638-640
-
Kupiłem ten wieniec za 280 i coś z 4motor, nową zdawczą i łańcuch DID. Co 30cm łańcuch ma inne naprężenie. Od za lużnego do sztywnego jak pręt. Szkoda kasy. Czy ten łańcuch 520 wejdzie w oryginalne osłony łańcucha Jawy? Ktoś już próbował?
Chciałem też kupić zabierak z wymienną zębatką 46z i zmienić wieniec, ale z braku czasu na razie odpuściłem.
-
Dzięki Paweł, czyli odpuszczam temat, poczekam na przerobienie na 520
W osłonę do Cezety to myślę że wejdzie bez problemu, do Jawy jakoś mam wątpliwości.
-
Czy ten łańcuch 520 wejdzie w oryginalne osłony łańcucha Jawy? Ktoś już próbował?
W osłony wchodzi, zarówno w plastikową osłonkę jak i metalową na tylnym kole... Za to nie wchodzi w gumowe osłony :D w nowych nie przesuwa się wcale, ciężko go nawet przesunąć, w używanych jest troszkę lepiej, trzeba poszukać innych osłon gumowych z jakiegoś moto ( może z tfu muzety?) org raczej nie podpasują
-
Malina, nie mieści sie góra/dół, czy jest za szeroki?
-
Łańcuch nie mieści się w osłonach gumowych bo tam mamy prowadzenia na 428. Ogólnie idzie to przepchnąć ale ja się na przykład zastanawiam czy nie wyciąć w środku jakoś tych prowadzeń... Póki co jeżdżę bez osłony. Łańcuch i tak mam oringowy więc jest spoko...
-
Założyłem nowy łańcuch DID
Trochę lepiej to wygląda.
Widać łańcuch też miał już dość.
https://youtu.be/QyCjUiChLrk
-
Łańcuch nie mieści się w osłonach gumowych bo tam mamy prowadzenia na 428. Ogólnie idzie to przepchnąć ale ja się na przykład zastanawiam czy nie wyciąć w środku jakoś tych prowadzeń... Póki co jeżdżę bez osłony. Łańcuch i tak mam oringowy więc jest spoko...
Jeśli tylko te prowadnice przeszkadzają to łańcuch powinien sam je dopracować na wymiar. Na początku tylko trzeba by jeździć ostrożnie żeby gum nie pozrywał, a potem powinno być ok
-
Łańcuch nie mieści się w osłonach gumowych bo tam mamy prowadzenia na 428. Ogólnie idzie to przepchnąć ale ja się na przykład zastanawiam czy nie wyciąć w środku jakoś tych prowadzeń... Póki co jeżdżę bez osłony. Łańcuch i tak mam oringowy więc jest spoko...
Jeśli tylko te prowadnice przeszkadzają to łańcuch powinien sam je dopracować na wymiar. Na początku tylko trzeba by jeździć ostrożnie żeby gum nie pozrywał, a potem powinno być ok
Nie zgadzam sie z tą teoria :) ja używając calej swojej siły mam problem by ten łańcuch przeciągnąć przez nowa gumę. Po wycięciu prowadnic powinno być ok.
-
Łańcuch nie mieści się w osłonach gumowych bo tam mamy prowadzenia na 428. Ogólnie idzie to przepchnąć ale ja się na przykład zastanawiam czy nie wyciąć w środku jakoś tych prowadzeń... Póki co jeżdżę bez osłony. Łańcuch i tak mam oringowy więc jest spoko...
Jeśli tylko te prowadnice przeszkadzają to łańcuch powinien sam je dopracować na wymiar. Na początku tylko trzeba by jeździć ostrożnie żeby gum nie pozrywał, a potem powinno być ok
Nie zgadzam sie z tą teoria :) ja używając calej swojej siły mam problem by ten łańcuch przeciągnąć przez nowa gumę. Po wycięciu prowadnic powinno być ok.
tylko czym to w środku wyciąć?
-
tylko czym to w środku wyciąć?
Jak to czym, czym prędzej, Czerony już zlot zaczęły.
-
Nie zgadzam sie z tą teoria :) ja używając calej swojej siły mam problem by ten łańcuch przeciągnąć przez nowa gumę. Po wycięciu prowadnic powinno być ok.
Z całym szacunkiem do Twoich nieposkromionych możliwości. Dwadzieścia kilka koni to zawsze więcej niż jeden, choćby największy ;D. W rywalizacji guma stal zwycięży stal. Zgadzam się, że na razie to tylko teoria, być może nie da się od razu zmontować kompletu i jeździć, bo jak nie podda się ząbek gumowej prowadnicy, to pozrywa gumy. Tak , jak Czmielu nie bardzo mam pomysł czym tam w środku rzeźbić. Mój plan jest taki: założyć jedną gumę na łańcuch, łańcuch na koło bez osłon i na podnóżku, na jedynce, najlepiej w dwie osoby ( jedna pilnuje sprzęgła i bezpieczeństwa, a druga w porządnych, grubych rękawicach trzyma gumę) dopracować łańcuchem od wewnątrz gumę tak, żeby poruszał się w niej w miarę swobodnie. Dla bezpieczeństwa, żeby mimo osoby asekurującej nie wciągnęło gumy (albo przede wszystkim palca) na zdawczą można w sklejce wyciąć otwór o wymiarach niewiele większych o łańcucha i tym zabezpieczyć wejście do silnika. Jeśli teoria się sprawdzi, to w ten sam sposób dopracować drugą gumę. Potem złożyć wszystko razem, naciągnąć i ostrożnie przejechać kilka kilometrów.
Można też spróbować rozciągnąć łańcuch pomiędzy dwoma hakami ( w ścianie, w słupach) i ręcznie w tę i z powrotem próbować gumę przesuwać po łańcuchu (dłużej, ale bez ryzyka).
Tyle teorii - nie wiem czy to zadziała. Jak ktoś ma inny pomysł to niech się nim podzieli.