Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Mechanika => Wątek zaczęty przez: hary241 w Czerwiec 25, 2016, 20:33:05
-
Witam mam problem w mojej jawie350 ts nabyłem ją 3 tygodnie temu ,jawa jest po remoncie zrobione 3 tys km jak jechałem do domu to nic nie stukało ale po wlaniu orlen 2t semisynthetic jawa zaczeła stukać filmik
https://www.youtube.com/watch?v=wbrtQ6yvs_g (https://www.youtube.com/watch?v=wbrtQ6yvs_g)
wymieniłem łańcuszek sprzęgłowy bo tamten obcierał
nie ma problemu z paleniem
na tym stukaniu zrobiłem 250km
-
Zdejmij cylindry to wtedy namierzysz źródło stuków.Obstawiam klocek.
-
Kolega STÓWA dobrze pisze...
Zapoznaj się Kolego z tym wątkiem...
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=31681.msg290865#msg290865 (http://www.jawacz.pl/index.php?topic=31681.msg290865#msg290865)
-
zadam takie pytanie czy aby zdjąć cylinder wystarczy odkręcić bak ,pytam bo to moja 1 jawa wcześniej jeździłem rometem mińsk 125
-
Odkręć bak ,później odkręć kolanka od cylindrów następnie odkręć gaźnik wraz z króćcem .Możliwe że będziesz musiał odkręcić cewki wn. Wszystko to odłącz a potem standardowo jak w każdym silniku głowice i garnki w górę .
-
Zdejmujesz zbiornik, odkręcasz kolanka wydechu i gaźnik wraz z króćcem dolotowym czy jak to ta się nazywa.
-
dzięki
-
Przed odkręceniem i wyjęciem cylindrów,warto wydmuchać /przepłukać przestrzeń miedzy cylindrami oraz miejsca styku cylindrów i karterów,gromadzi się tam brud,a podczas zdejmowania cylindrów często wpada na wał i do skrzyni korbowej.
-
Jak bedziesz to rozbieral to nie rob tego z uzyciem przemocy. Jesli ktos kiedys przykleil glowice czy cylindry na hermetyk lub inne lepidlo to nie oddzielaj ich wbijajac wkretaki czy siekierki bo pogniesz lub ukruszysz i pozniej przy skladaniu trudno bedzie to uszczelnic. Opukanie gumowym mlotkiem (nie po lamliwych zebrach chlodzacych) powinno pomoc.
-
zdjąłem cylindry klocek siedzi mocno nawet go nie ruszy wał ok tylko chyba pierścienie przepuszczają i na jednym tłoku lekki luz ma łożysko igiełkowe na sworzniu zdjęcia tłoka drugi wygląda tak samo.Przy składaniu na co zwróćci uwagę
-
Podstawowa sprawa, najpierw dokręcaj króciec od gaźnika a potem cylindry, inaczej możesz uszkodzić króciec. Sworznie tłoka lepiej złożyć na igiełkach nie na tzw koszyczkach. Sprawdź też drożność kanalików smarujących środkowe łożysko.
-
To jest typowe jawowskie klepanie:) Legenda głosi, że to pierścienie na zaworach wydechowach, temat wałkowany milion razy....niestety nie ma recepty, te typy tak mają. Moja klepie jak zwariowana a mam nalatane moze 200km od remontu z prawdziwego zdarzenia:)
-
U mnie zmiana oleju na castrola mineralnego zredukowało podobne odgłosy do lekkiego cykania.
-
U mnie zmiana oleju na castrola mineralnego zredukowało podobne odgłosy do lekkiego cykania.
Docieram książkowo, na castrolu od poczatku....te sprzety mają dusze i nie ma innego wytłumaczenia:)
-
silnik złożony wymienione pierścienie i 1 łożysko igiełkowe ,na cylindrach nie ma progu , cylindry wysmarowane olejem przed rozruchem ,I DALEJ TAK SAMO CHODZI MIESZANKĘ 1:30 NA orlen 2t semisynthetic ,ZMIENIĘ NA INNY OLEJ JAK TO SPALĘ
-
Cześć mam podobny problem, jestem ciekawy czy sobie poradziłeś?
-
Zagadka wszechczasow z tymi terkoczacymu silnikami
-
Też jestem ciekawy czy przestała terkotać i "dlaczemu" przestała (o ile przestała).A ciekaw jestem bo moja też terkocze...
-
U mnie nie terkocze bo nie mam TS :)