Wolna Strefa Jawa - CZ

Baza wiedzy i modyfikacji => Poprawki fabryki => Wątek zaczęty przez: Pietras w Czerwca 30, 2015, 19:09:13

Tytuł: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Czerwca 30, 2015, 19:09:13
Pomyślałem że przydałby się wątek gdzie można by było dzielić się informacjami dla naszych nowych gaźników. Dobrze by był też oddzielnie dla obu rodzajów.

I tak ja dzisiaj pobawiłem się swoim gaźniorkiem oto moje spostrzeżenia:

Silnik nie jest pierwszej świeżości ale nie nie wiem ile ma najechane od remontu Cały mój test zawarł się w kilkunastu km i przy niezmienianym położeniu iglicy. U mnie dziś iglica była cały czas niezmiennie na trzecim od góry czyli środkowym rowku. Śruba regulacji składu mieszanki ustawiana była od całkowitego zamknięcia do 3/4 obrotu. Dalsze wykręcanie śruby przynosiło pogorszenie pracy i coraz wolniejsze wkręcanie się na obroty silnika na biegu jałowym.
Na takim ustawieniu śruby składu silnik pracuje równomiernie, ładnie przyspiesza i jest bardziej wyrywny niż na oryginalnym gaźniku, jechałem ponad 120km/h więcej też by poszła ale...
Podczas rozpędzania maszyny przy pełnym odkręceniu manetki gazu wyczuwalne jest delikatne duszenie silnika. Wystarczy troszkę odjąć gazu i maszyna idzie jak przecinak, natomiast jak odkręci się na maxa to jest takie troszkę opóźnienie w reakcji i delikatne buuu  ale zanikające w miarę rozpędzania maszyny. Naturalnie czas tego dławienia jest dłuższy na coraz wyższym biegu.
Zauważyłem też że ciepły silnik słabo odpala jak odkręci się manetkę gazu.
Na koniec dzisiejszych testów zaczęła przeciekać wacha otworem pod gaźnikiem tak jakby pływak nie odcinał dopływy paliwa.

Następne testy zrobię przy iglicy podniesionej o jeden rowek. A Wy robiliście jakieś jazdy??
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Rozztocz w Czerwca 30, 2015, 19:15:23
Co do tego modelu to napewno już testował go Czeron i Strażak, ale za nich nie będę się wypowiadał. Co do wylewania się benzyny spod gaźnika to u mnie w VM28 miałem za wysoki poziom paliwa, zmniejszyłem i przestało się paliwo wylewać z gaźnika. Nie będę pisał o swoich ustawieniach bo to przy silniku 638 no i VM28 a nie 24
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Jawolotmen w Czerwca 30, 2015, 21:56:22
Mnie zastanawia jak to ustawić na dotarcie. Najniższy rowek? Niestety muszę wykonać mocno przyśpieszony szlif więc czeka mnie docieranie. Mam dylemat czy docierać na Jikovie czy ryzykować na Micarbie?


Do tego gaźnika mam już różne dysze w tym te od biegu jałowego, tylko ja na zatartych garach to nie mam co sprawdzać, bo silnik po chwili tak znowu stanie pytanie tylko czy nie na stałe.


Może jednak jakaś podmiana dysz jest potrzebna. Przy dodaniu gazu na wyższych obrotach powiedzmy powyżej 3,5 tysiąca też to się dzieje czy tylko przy przyśpieszeniu z dołu?


Ten gaźnik nie ma przyśpieszacza jak samochodowe gaźniki, nie ma powerjeta. Osiągi czyt. max prędkość są ok, ale jest problem przy przejściu. Przy przejściu silnik bierze jeszcze przez ten krótki moment mieszankę z obiegu dla biegu jałowego i mała dysza 25 może sprawiać problem. Nie mówię, że trzeba ją wymienić czy coś. Wiem, że ten gaźnik magicznie miesza, ale jest do czterotakta, który robi jeden cykl pracy na 4 suwy.


Chyba zesztukuję drugi komplet garów, zużyte nominały, ale żeby coś to komprechy miało i jeździło to sprawdzę jak to jest. Przydałoby się też, żeby coś Czeron i Strażak dopisał. Zestaw mam przygotowany, guma typu plug'n play nie trzeba nic ciąć i rozciągać, wchodzi sama i pasuje do airboxa, ale silnik trup.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Lipca 01, 2015, 17:42:06
Na koniec dzisiejszych testów zaczęła przeciekać wacha otworem pod gaźnikiem tak jakby pływak nie odcinał odpływu paliwa
Paprochy ze zbiornika, taki maleńki metaliczny pył. Msze zastosować jednak filtr na przewodzie paliwa.
Tytuł: Odp: Mickarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Rozztocz w Lipca 01, 2015, 17:52:15
Filterek obowiązkowo!
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: czeron w Lipca 01, 2015, 19:20:14
Bardzo dobry temat ;D
Ja i owszem, zdążyłem przejechać około 200km. Mam takie same ustawienia jak Pietras12v, i są one optymalne.
Przy opuszczeniu iglicy na drugi rowek od góry ciężko było odpalić więc mam na środkowym rowku i śrubę składu mieszanki wykręconą około jednego obrotu.
Co do jazdy w normalnym przedziale prędkości i przyspieszenia, moto zachowuję się jak na jikowie, jednak, gdy przełączymy w Cezecie przełącznik trybu jazdy na SPORT, no to już jikow lekko się chowa.
Na mickarbie silnik wkręca się do 7000 bez problemu i zbędnej zwłoki.
Jazda po zatłoczonym szczecinie niestanowi najmniejszego problemu, bo na tym gaźniku można nie zmieniać biegów ;)
ogólnie bardzo polecam, odnośnie spalania to będę coś więcej wiedział po Rajdzie Jawerów i również się pochwalę.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Lipca 01, 2015, 23:04:52
Czeron, czy czujesz niedobór pałera po całkowitym otwarciu przepustnicy podczas przyspieszania?
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: czeron w Lipca 02, 2015, 04:19:37
Nie
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Lipca 04, 2015, 23:19:31
Zamówiłem kilka dysz. Jak przyjdą to będę robił jazdy testowe. Jak bardzo będzie mi się chciało to zrobię również testy z dokładnym zużyciem paliwa na poszczególnych dyszach. Wybiorę optymalną.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: czeron w Lipca 15, 2015, 21:59:41
Jako łącznik gaźnika z airboxem Robert polecił mi przewód do chłodnicy z bizona. Dzisiaj kupiłem, ale jutro założę. Koszt w agromie 5zł.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Lipca 15, 2015, 22:17:13
Czeron, ja użyłem oryginalnej gumy łączącej. Podgrzałem ją w gorącej wodzie tak z 5 minut i rozciągając wsadziłem na gaźnik. Jak ostygła to wygląda jak by z "tamtąd" była :) . Stary patent Pana Nawrockiego z warsztatów w Technikum ;) - pozdrawiam.

A przewód od bizona z tego co pamiętam ma grubą ściankę. Będzie chyba brzydko się układał.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: czeron w Lipca 15, 2015, 22:24:33
Zgadza się jest dość gruba ścianka

Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Lipca 15, 2015, 22:40:18
To już lepsza jest guma z jakiegoś mieszka, może osłony przednich amortyzatorów od jakiegoś simsona itp.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: czeron w Lipca 15, 2015, 22:43:17
Założyłem taką z jakieś osłony amorków, i harmonijka bardzo zaburzała przepływ powietrza, w związku z tym kiepsko działał gaźnik.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Lipca 15, 2015, 22:50:34
Ok, skoro tak piszesz pewnie była zbyt miękka albo zasłaniała przelot powietrza. A co sadzisz o rozgrzewaniu oryginalnej gumy w gorącej wodzie?
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: czeron w Lipca 16, 2015, 06:14:58
Zobaczę jak się będzie prezentowała ta guma od kombajnu, jeśli kiepsko to rozgrzeję tą orginalną.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: czeron w Lipca 16, 2015, 13:51:38
Guma od bizona po lekkim skróceniu ładnie weszła na miejsce pełnienia służby. Nie wygląda źle więc już tam zostanie ;D
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Lipca 20, 2015, 16:37:54
Po zastosowaniu dyszy głównej 98 (oryginalnie90) nie odczuwam żadnych braków mocy podczas pełnego otwarcia przepustnicy. Na moim prędkościomierzu ukazała się liczba, której nigdy nie osiągałem. A jawa miała ochotę kręcić się jeszcze wyżej, więc uznaję tę dyszę za maksymalną dla moich testów. Natomiast jak będę miał czas to sprawdzę jeszcze dyszę o rozmiar mniejszą.
Jeśli chodzi o wolne obroty to zastosowałem dyszę 35 i teraz wydaje mi się optymalne jest odkręcenie śruby składu o  mniej więcej 1 i 1/8 obr. Widzę też że  teraz lepsza jest reakcja na kręcenie tą śrubą.
       Odkręciłem jeszcze odrobinkę śrubę wolnych tak na 1 i 1/4. Ogólnie zauważam że ten gaźnik bardzo dokładnie reaguje na zmianę regulacji tej śruby. Początkowo odpalanie zimnego troszkę mnie zmartwiło ale doszedłem do wprawy. Zimna odpala przy 3cim kopie a nawet wcześniej, bez stresu o zalanie jak na starym gaźniku, tylko ssanie i kop. Spalanie solo przy jeździe tylko w mieście i czasem "pałowaniu" około 4,5.
Robił ktoś jeszcze oprócz czerona jakieś jazdy na innych niż seryjne dyszach, może iglicę inaczej ustawiał??
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Strażak w Września 26, 2015, 14:47:48
Mojego MikCarba dreczylo wylewanie się paliwa przez przelew co dzisiaj mocno rzuciło mi się w oczy, wrociwszy z przeglądu, wyjąłem drania z silnika i zacząłem się bawić podginaniem blaszki pływaka. Na chwilę obecną gdy trzymam gaźnik prawidłowo, to blaszka lekko dotyka zaworka, moto lepiej się zbiera i nie leje się z boku. Później albo jutro sprawdzę, czy po dłuższej jeździe na otwartej przepustnicy nie brakuje paliwa.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Września 26, 2015, 16:29:15
U mnie jak miałem brud w zbiorniku a na chwilę pozbyłem się filtra paliwa to drobinki brudu wielkości drobinek soli zablokowały zaworek iglicowy i nie domykał dopływu paliwka. Objaw był podobny-przelewanie i kapanie pod gaźnikiem.

Aktualnie czekam na małe wiertło i będę powiększał dyszę ssania.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Strażak w Września 26, 2015, 16:47:34
No u mnie też by się przydało, bo zimny musze porządnie przekopac.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Września 26, 2015, 17:09:39
A na jakich dyszach śmigasz? Zmieniałes te oryginalne?
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Strażak w Września 26, 2015, 17:36:18
Oryginalne mam. Wolne zakręcone do końca, no może z 1/4 odkręcone, iglica 3 środkowy rowek, i wcześniej przy 100 km/h nic nie było widać za mną. Teraz zmniejszylem poziom, to zobaczę jak będzie
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Strażak w Września 26, 2015, 18:49:28
Idzie jak diabeł, bez zasłony dymnej, równo ciagnie z dołu ale znowu zaczęło się lać z pod  spodu :/ dmuchalem w zaworek nie pomogło albo na chwilę.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Września 26, 2015, 19:46:40
Wyciagnij gaźnik, obróć go do gory dnem i dmuchaj w wężyk doprowadzajacy. Jeśli wdmuchniesz powietrze to puszcza zaworek.
Tylko dmuchaj ustami, nie kompresorem
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Strażak w Października 01, 2015, 18:30:41
Obniżyłem jeszcze trochę poziom. Zauważyłem, że na dnie komory plywakowej zbiera się drobny piasek koloru czerwonego czyli podejrzewam, że to farba z baku. Dałem jakiś filtr z cienkusa, jest trochę za duży. Ogólnie moto idzie jak diabeł, ale powyżej 105, zaczynało brakować paliwa, nie wiem czy to przez za niski poziom, czy przez filterek, sprawdze przy okazji.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Października 04, 2015, 10:53:53
Moje świeczki wyglądają tak:
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Października 13, 2015, 21:02:44
Opiszę swój problem ale może on dotyczyć innych niż gaźnik przyczyn.
Silnik nie zapala jak jest zimny czyli np rano. Mogę kopać i kopać a po odkręceniu świec te są suche jak pustynia. Paliwo napływa swobodnie do komory pływakowej, napełnia ją po czym zaworek odcina dopływ paliwa. Myślałem jak Yabaman sugerował że może dysza ssania jest zbyt mała więc stopniowo rozwiercałem ją coraz to większym wiertłem. Najpierw 0,8mm potem 1mm a ostatecznie 1,5mm.
To kolejno nic nie dawało. Silnik zapalał tylko z pychu po kilku kilkunastu metrach. Podniosłem też do maksimum (zgodnie z zakresem z serwisówki Mickarba) poziom paliwa. Nic to nie zmieniło w sprawie odpalania.
Natomiast jak podleję po 5ml benzynki do cylindrów to silnik po około 8-śmiu kopach zagadał i pracował już normalnie bez zakłóceń.
Trzyma wolne obroty i dobrze się wkręca potem jużzapala normalnie z pierwszego drugiego kopa.
Ssanie działa bo jak je zaciągnę na pracującym silniku to dławi się i zaraz gaśnie, wyraźnie ma zbyt dużo paliwa szczególnie teraz po rozwierceniu.

Wcześniej gdy tylko zacząłem zabawę z Mikcarbem to jakoś udawało się zapalić z kopki ale to był ślepy traf, czasem za 3-cim czasem 10-tym kopem paliła ale wtedy było bardzo ciepło, jeśli to ma jakiś wpływ
Dysza wolnych obrotów 35 iglica na środku

Aha, psikałem samostartem wokół króćca dolotowego podczas pracy silnika, nic się nie działo.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: holger RIP w Października 13, 2015, 21:20:14
Uszkodzony prawy uszczelniacz wału od strony elektrowni ?
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Karolek w Października 13, 2015, 21:39:31
Lub może labirynt się kończy i słabo ssie.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Października 13, 2015, 22:12:12
Oba uszczelniacze założone z tysiaka km temu. Ale nie znaczy to że są dobre ;) . Labirynt może się kończy, nie zaglądałem tam i nie wiem jaki jest jego stan. Czy w ogóle da się sprawdzić jego stan.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Karolek w Października 13, 2015, 22:19:48
Najlepszy sposób który znam to wyjąć wał i zobaczyć jaki ma luz.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: nestor.mariusz w Października 13, 2015, 23:16:54
miałem takie same objawy zaraz po remoncie silnika jadąc na pierwszy zlot w historii tego forum... problemem okazał się uszczelniacz wału jak już pisał Holger.
Mimo tego, że tylko jedna strona, ale jakieś takie różnice ciśnień powstają, że paliwo nie ciągnie do żadnego gara.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Rozztocz w Marca 12, 2016, 14:10:58
Panowie robię nowe zamówienie. http://www.jawacz.pl/index.php?topic=31136.new;topicseen#new
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Marca 19, 2016, 10:13:05
Ok dzięki za info Rozztocz.
Latał ktoś już w tym sezonie na gaźniku Mikcarb? Jakieś nowe wnioski?
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: gregor0484 w Marca 19, 2016, 21:13:04
Ja zamontowałem, ale testy tylko garażowe, zimny po 2 dniach zapala ręką, ale po chwili przestaje trzymać wolne obroty i gaśnie, gaźnik na oryginalnych dyszach i bez większych regulacji. Jutro może uda mi się pojeździć wiec dam znać.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: czeron w Marca 19, 2016, 21:45:16
Ja cześkę po 3 miesiącach odpaliłem po kilkunastu kopnięciach mała przejażdżka i było super, nie musiałem regulować, i ładnie trzymała wolne obroty.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Tony w Listopada 28, 2017, 11:54:15
Opiszę swój problem ale może on dotyczyć innych niż gaźnik przyczyn.
Silnik nie zapala jak jest zimny czyli np rano. Mogę kopać i kopać a po odkręceniu świec te są suche jak pustynia. Paliwo napływa swobodnie do komory pływakowej, napełnia ją po czym zaworek odcina dopływ paliwa. Myślałem jak Yabaman sugerował że może dysza ssania jest zbyt mała więc stopniowo rozwiercałem ją coraz to większym wiertłem. Najpierw 0,8mm potem 1mm a ostatecznie 1,5mm.
To kolejno nic nie dawało. Silnik zapalał tylko z pychu po kilku kilkunastu metrach. Podniosłem też do maksimum (zgodnie z zakresem z serwisówki Mickarba) poziom paliwa. Nic to nie zmieniło w sprawie odpalania.
Natomiast jak podleję po 5ml benzynki do cylindrów to silnik po około 8-śmiu kopach zagadał i pracował już normalnie bez zakłóceń.
Trzyma wolne obroty i dobrze się wkręca potem jużzapala normalnie z pierwszego drugiego kopa.
Ssanie działa bo jak je zaciągnę na pracującym silniku to dławi się i zaraz gaśnie, wyraźnie ma zbyt dużo paliwa szczególnie teraz po rozwierceniu.

Wcześniej gdy tylko zacząłem zabawę z Mikcarbem to jakoś udawało się zapalić z kopki ale to był ślepy traf, czasem za 3-cim czasem 10-tym kopem paliła ale wtedy było bardzo ciepło, jeśli to ma jakiś wpływ
Dysza wolnych obrotów 35 iglica na środku

Aha, psikałem samostartem wokół króćca dolotowego podczas pracy silnika, nic się nie działo.


Trochę odkopię temat, Pietras masz jeszcze ten problem? Ja od kiedy założyłem ten gaźnik mam problem z odpalaniem, odpala po 10 min kopania. Jak odpali wszystko jest cacy. W gaźniku wszystkie dysze oryginalne, przed montażem tylko podnosiłem iglicę chyba na środkowy rowek.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Yabaman w Listopada 28, 2017, 12:15:24
Sprawdz czy drozny jest przeplyw w komorze plywakowej do miejsca, w ktore wchodzi rurka ssania. Jesli paliwo tam nie wplywa lub wplywa powoli to trzeba sie nakopac zanim silnik zapali.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Listopada 28, 2017, 13:24:41
Ja rozwiązałem ten problem inaczej. Ale zanim odpowiem jak to zrobiłem to zeznam że uszczelniacz gumowy od strony altka był uszkodzony i uszczelniacz środka wału również. Właśnie remontuje silnik. A poradziłem sobie rozwiercając dyszę. Ale coś mi się wydaje że po remoncie może za bardzo ssać.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Tony w Listopada 28, 2017, 13:59:18
Ok, dziękuję panowie. U mnie na oryginalnym gaźniku odpalał ładnie, problem się zaczął z momentem założenia nowego. Uszczelniacze można wymienić profilaktycznie, tym bardziej, że zima za pasem.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Listopada 28, 2017, 14:58:18
Ten gaźnik ma za małą dyszę ssania,  fi oryginalnie coś około 0,65 mm. Spróbuj zozwiercic na np. 0,8mm  oczywiście jak już inne rzeczy sprawdzisz. Ja u siebie może pokombinuje aby ta dysza była wymienna. I dobiorę odpowiednią z jakiegoś Rometa albo Simsona np. Albo wykonam sam. To tylko dysza ssania, nie musi być precyzyjna. 
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: czeron w Stycznia 31, 2018, 22:17:00
jakieś nowiny w tym temacie?
Ja będę wiercił dyszę ssania na 1,5mm jak założę to się pochwalę co to dało. Ale to może dopiero w niedzielę.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Stycznia 31, 2018, 22:50:49
Jeszcze nic nie działałem, czekam na uruchomienie silniks po remoncie. Zobaczę jak będzie ssał, pewnie 2mm to zbyt dużo.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: czeron w Lutego 03, 2018, 15:44:14
Dysza przewiercona na 1,5mm jutro testy.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Lutego 08, 2018, 10:11:15
Czy testy sie odbyły?
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: czeron w Lutego 08, 2018, 12:57:30
Niestety zabrakło czasu, możliwe że w ten weekend się uda
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Strażak w Lutego 08, 2018, 20:20:19
Ja mam rozwierconą na 1,5  :P efekt taki, że jak odpali, to zaraz trzeba wyłączyć ssane, bo się zaleje, ale odpalasz, parę obrotów rolgazem, wyłączasz ssanie i chodzi elegancko.
Problem pozostał taki, że jak dłużej postoi, to jak nie podleję pod świece chociażby kropelki, to się nakopię przez godzinę. Jak już łapie to chodzi...
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Lutego 09, 2018, 15:34:32
Przy dzisiejszym pierwszym uruchomieniu po remoncie silnik zagadał od razu.  No do drugiego razu. Ssanie było załączone dłuższą chwilę a zimny silnik się na nim nie dławił. Chodził tak z minutę na tym ssaniu, mocno przy tym dymiąc ale nie zgasł. Po rozgrzaniu tak po mniej więcej 15minutach gdy zaciągnąłem ssanie to gaśnie no chyba że dam więcej powietrza pokręcając w tym czasie manetką.
Więcej nic nie powiem po nie wiem.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: czeron w Lutego 10, 2018, 15:23:41
Dzisiaj udało się zamontować gaznik i uruchomić CEZETA reszta w filmach.
Z góry przepraszam za jakość dźwięku.

https://youtu.be/llud55QGTyQ

https://youtu.be/tw_1rK_Ek4U
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: DziadekJacek w Lutego 10, 2018, 16:27:59
Cieszę się Tomku razem z Tobą, ale czekałem aby zobaczyć jak Czesia idzie po śniegu... A tu klaps, koniec filmu. :)
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Lutego 10, 2018, 16:55:54
No, czyli poskutkowalo. Łapka w górę.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Rozztocz w Lutego 13, 2018, 10:13:11
Pietras docierasz swój silnik na Mikcarb'ie?
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Lutego 13, 2018, 12:22:49
Jaasne, a czemu nie. Zasada jest taka: czy dymi ? Jesli dymi to znaczy ze jest git. A Dlaczego pytasz? Obawiasz sie?
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Rozztocz w Lutego 13, 2018, 12:38:02
Jaasne, a czemu nie. Zasada jest taka: czy dymi ? Jesli dymi to znaczy ze jest git. A Dlaczego pytasz? Obawiasz sie?

Absolutnie się nie obawiam. Też zamierzam docierać i dalej jeździć na Mikcarbie...
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Lutego 13, 2018, 12:41:04
Dałem jak Bóg przekazał iglicę wyżej i tlustszą mieszanke. Nie widzę powodów nad zaklinaniem albo uprawianiem czarów w tym temacie.  :)
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Rozztocz w Lutego 13, 2018, 12:42:27
Dałem jak Bóg przekazał iglicę wyżej i tlustszą mieszanke. Nie widzę powodów nad zaklinaniem albo uprawianiem czarów w tym temacie.  :)

Jestem tego samego zdania...
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: sebaxll w Kwietnia 12, 2018, 21:52:01
Zapytam gdzie kupowaliście i jakie rozmiary są u was dyszy głównej ?
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: erni w Czerwca 24, 2019, 19:54:10
Wiem że to podstawy, ale ktora srubka w Mikcarb 24 jest od wolnych obrotów a która od mieszanki, może jakiś rysuneczek , i czy  ssanie jest włączony przy wcisnieciu uchwytu?
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: muczacz w Czerwca 24, 2019, 20:14:54
Wiem że to podstawy, ale ktora srubka w Mikcarb 24 jest od wolnych obrotów a która od mieszanki, może jakiś rysuneczek , i czy  ssanie jest włączony przy wcisnieciu uchwytu?
zadajesz pytanie w dwóch wątkach po co
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=37104.msg358756#msg358756 (http://www.jawacz.pl/index.php?topic=37104.msg358756#msg358756)


tu masz fajne zdjęcia
ssanie do góry i jest włączone wciśnięte wyłączone
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: lacuch w Września 17, 2019, 21:57:53
Witam,
Kilka dni temu zamontowalem gaznik Mikcarb VM 24 w mojej jawie 634. Kierując się poradami z forum wymieniłem dysze na wolnych 35 a paliwową 98. Silnik łatwo zapala i chodzi równo.szybko się wkręca na obroty, generalnie igła. Podczas jazdy sprawnie wkręca się do 5 tys obr. i niestety powyżej dławi się jakbym zakrecił mu kranik. Czy zakładał ktoś z was może większą dyszę paliwową, a jak tak to jaką? Silnik mam po kapitalce, dotarty, motocykl jeździ z wozem.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Czmielu w Września 17, 2019, 22:42:34
Ja miałem podobnie i siebie a zacząłem od dyszy 120 bodajże.
Przy pełnym otwarciu przepustnicy w czasie jazdy nie miał chęci jechać. Okazało się że dysza główna jest za duża i podaje za dużo paliwa. Zmiana na dyszę oryginalną 90 pomogło. Teraz wkręca się płynnie. No Ale u Ciebie jest bardzo mała zmiana rozmiaru dyszy. Jednak proponuje sprawdzić jak się zachowuje ma oryginalnej.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Września 17, 2019, 22:44:52
Hehehe Czmielu, nie pożałowałeś babci paliwa a ona nie chciała jechać.
U mnie jak zakręce kranik to jeszcze kawałek jedze a po tym kawałku gaśnie bez dławienia.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: lacuch w Września 22, 2019, 22:19:48
Zmieniłem dziś na dyszę 90 i podniosłem poziom paliwa w gaźniku. Idzie teraz tak jak powinna, nic nie przerywa i nie dusi. Naprawdę jestem pozytywnie zaskoczony zmianą z Jikova na Mikcarba, zupełnie inna kultura pracy silnika tzn. równo trzyma obroty i szybciej się wkręca i lepiej zapala czy to na zimnno czy rozgrzany.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Rozztocz w Września 22, 2019, 22:29:07
Czyli reasumując to do żeliwa zakładamy Pacco tak jak przychodzi fabrycznie i hula bez zastrzerzeń. Mylę się? Bo ja jeszcze nie testowałem...
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Czmielu w Września 22, 2019, 22:39:19
Czyli reasumując to do żeliwa zakładamy Pacco tak jak przychodzi fabrycznie i hula bez zastrzerzeń. Mylę się? Bo ja jeszcze nie testowałem...
Według mnie to właśnie tak.
Choć potestuje jeszcze z dyszami jak będzie czas. Ale jak narazie prawie 2000km i chodzi pięknie
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: lacuch w Września 22, 2019, 22:44:02
Pacco nie wiem, w Mikcarbie zmieniłem dyszę wolnych obrotów na 35 a główną zostawiłem oryginalną 90. I naprawdę dobrze to pracuje
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Tomaszek w Grudnia 01, 2019, 13:17:33
Witam.
Mam problem z wkręcaniem na obroty. Silnik po remoncie, iglica na pierwszym roku, paliwo 1:30. Odpala z pierwszego kopa ale tak z opóźnieniem reaguje na rolgaz, narazie testy na luzie bez jazdy, dysze oryginalne, zapłon Jankowy. Miał ktoś podobnie?
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Grudnia 01, 2019, 14:11:40
Jeśli nie miałeś okazji pojeździć( na gaźniku jak w temacie ) na silniku w miarę sprawnym to teraz gdy dokładasz kolejne niewiadome może być Ci trudno namierzyć przyczyne.
Sprawdzaj inne położenia iglicy np. drugi od dołu.
Zapłon mistrza ( bez sarkazmu) janka też się chyba reguluje.
Prostrze czynności i braki wyposażenia motocykla z racji wiary w ludzi pomijam.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Tomaszek w Grudnia 01, 2019, 14:41:48
Ok, spróbuję z iglicą a jak to samo będzie to założę gaźnik oryginalny i zobaczę co będzie. A że zapłon się reguluje to nie wiedziałem.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: killler w Grudnia 01, 2019, 14:54:14
śruba skladu mieszanki ile wykręcona ?i jeszcze powiedz kolego czy masz pod siedzeniem tą gumę łączącą obudowę airboksa z siedzeniem ?
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Tomaszek w Grudnia 01, 2019, 19:57:54
Śruba wykręcona pół obrotu, gumy nie mam, iglica rowek w górę i dalej to samo, jutro spróbuję z jikovem.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Grudnia 01, 2019, 20:05:52
Jprdl. Załóż gume człowieku.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Tomaszek w Grudnia 01, 2019, 20:17:44
Myślę, że większość motocykli nie ma tej gumy, mam zamiar ją kupić. Czy ona ma aż tak ważny wpływ na odpalanie i obroty? Jutro test z Jikovem,  jak będzie to samo to może trochę zapłon przyspiesze, nie wiem, coś będę próbował. No i kupię te dysze, 35 wolnych obrotów i 95, 110 tą główną.  Wcześniej ktoś pisał o rozwierceniu kanalu od ssania, to może też to zrobię. Bo jak już dodaje gazu to słychać buuu a jak tak delikatnie po troszku to jakoś da się trochę ją wkręcić na obroty. Spróbuję nagrać jeszcze filmik przed założeniem jikova.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: killler w Grudnia 01, 2019, 20:29:38
pytałem o tą gumę dlatego, że u mnie po piaskowaniu i malowaniu proszkowym blachy siedzenia jakieś resztki prochu zatkały ten tłumik szmerów czy jak to sie tam nazywa, w konsekwencji czego cezetka w ogóle nie chciała się wkręcać na obroty, po wyjęciu gumy było ok, poźniej dojrzałem, że ta szczelina była zatkana.


zapłon ustaw tak jak podaje Janek i nie ma bata musi być dobrze
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: jarconbubu w Grudnia 01, 2019, 20:31:39
ja nie mam tej gumy  , śruba na 1 wykręcona iglica podniesiona rowek do góry  , silnik odpala i zbiera się bez problemu   , z dyszami nic nie kombinowałem , zapłon jankowy ustawiony zegarem
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Grudnia 01, 2019, 20:41:17
A to o tą gume chodzi, myśleniem ze tą za gaźnikiem. Jeszcze może ssanie nie domyknięte :) Ktoś chyba miał przypadek że zaworek nie domykał i zalewało. A to chyba nawet ja.
Jeszcze poziom paliwa można regulować ale czy trzeba?
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Tomaszek w Grudnia 01, 2019, 20:46:09
Jak zamknę ssanie to słychać, że praca silnika się zmienia gaśnie ale nie ustawiałem jeszcze wolnych obrotów bo to niedziela wieczór. Ale wolne obroty chyba nie mają nic wspólnego na wkręcanie się silnika.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Grudnia 01, 2019, 20:57:28
...nie ustawiłeś jeszcze wolnych bo niedziela ...hmm chlopie skoro zdążyłeś w internetach szukać wsparcia to pewnie sie poprosu martwisz i chcesz wiedzieć czy wszystko masz natenczas ok z silniczkiem. Spokojna głowa nie martw się będzie dobrze.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Tomaszek w Grudnia 13, 2019, 16:16:38
Panowie, dla przypomnienia.
Witam.
Mam problem z wkręcaniem na obroty. Silnik po remoncie, iglica na pierwszym roku, paliwo 1:30. Odpala z pierwszego kopa ale tak z opóźnieniem reaguje na rolgaz, narazie testy na luzie bez jazdy, dysze oryginalne, zapłon Jankowy. Miał ktoś podobnie?

I teraz tak, założyłem oryginał Jijov i normalnie wszystko działa, czyli ustawiłem wolne obroty i moto normalnie się wkręca na obroty po przekreceniu manetki gazu.
Czyli winny jest gaźnik tak jakby nie dostawał paliwa. Poza wkreceniem i przedmuchaniem dysz coś jeszcze sprawdzić?
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Rozztocz w Grudnia 13, 2019, 16:25:25
Myślę że chodzi o regulację tego gaźnika... Pamiętaj że jest to zamiennik oryginału więc wymaga indywidualnego dostrojenia do silnika... Możesz na Jikovie dotrzeć silnik albo zrobić chociaż z 300km żeby się wszystko w miarę ułożyło w silniku i wtedy próbować z Pacco.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Tomaszek w Grudnia 13, 2019, 17:36:32
Mimo wszystko go rozkręce bo wydaje mi sień, że nie dostaje paliwa. Czyli któraś dysza lub poziom paliwa. Jest jakiś patent na ustawienie poziomu czy metodą prób i błędów?
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Rozztocz w Grudnia 13, 2019, 17:48:13
Wydaje mi się że poziom paliwa nie ma tutaj wpływu na wkręcanie się na obroty... Na razie bym go zostawił. Spróbuj go wyczyścić skoro masz go na wierzchu..
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: killler w Grudnia 13, 2019, 20:09:25
u mnie był taki duży paproch pod zaworkiem iglicowym, najciekawsze ze pojawił się tam po jakimś czasie od montażu, mimo że posiadam filterek
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Tomaszek w Grudnia 13, 2019, 22:38:28
Gaźnik rozkręcony, dysze drożne, przynajmniej dwie, główna i wolnych. Główna jest 90 wolnych 47. Jakoś odnoszę wrażenie jakby zaworek pływaka się przycinał, po dmuchnięciu pompką zaczęło to pracować a wcześniej nie szło ustami. Mam wiertła  0.6-0.8-1.2 to odrazu chyba rozwierce dysze ssania jak wyżej koledzy pisali tylko dokąd ją wiercić, aż poczuje opór?
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Rozztocz w Grudnia 13, 2019, 23:22:02
Jak już to rozwierć najcieńszym jakie masz na tą chwilę... Chłopaki rozwiercali bo mieli problemy z rozruchem. Mam nadzieję, że nie pomyliłeś dyszy ssania z dyszą jałowego...
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Tomaszek w Grudnia 14, 2019, 05:05:50
Jeszcze nic nie wierciłem  :) Jeśli dobrze myślę wiercić mam otwór od dźwigni ssania czyli ten po prawej na foto. Popraw jeśli się mylę.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Rozztocz w Grudnia 14, 2019, 07:01:20
Nie widać foto... Chyba, że chodzi o fotę powyżej.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Tomaszek w Grudnia 14, 2019, 08:26:10
Tak, chodzi o  te wyżej. Chyba jednak zostawię tego Pacco narazie lub podeślę komuś z was do sprawdzenia u siebie.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Rozztocz w Grudnia 14, 2019, 08:52:27
Jak masz założonego Jikova to na spokojnie z mikcarbem. Jeśli mnie pamięć nie myli to chłopaki rozwiercali dysze w komorze pływakowej. Jak znajdę temat to podeślę linka
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: killler w Grudnia 14, 2019, 15:25:12
dziwne, że u niektórych jak np u mnie pali od kopa a inni muszą rozwiercać dyszę
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Tomaszek w Grudnia 14, 2019, 17:15:22
U mnie jest ogólnie problem chyba z paliwem. Jak dam na ssanie to jakoś to pracuje a jak tylko ssanie w dół to odrazu gasł. Nie wiem czy to nie ten zaworek od pływaka bo jakoś tak dziwnie się przycina.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Arturez w Grudnia 14, 2019, 20:07:09
Ej w dół to się chyba ssanie załącza co nie?
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Rozztocz w Grudnia 14, 2019, 22:07:19
Ej w dół to się chyba ssanie załącza co nie?

Artur w VM24 ssanie jest "wyciągane" do góry. W VM28 trzeba dźwigienkę "nacisnąć" w dół...
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Arturez w Grudnia 14, 2019, 22:21:21
Ej w dół to się chyba ssanie załącza co nie?

Artur w VM24 ssanie jest "wyciągane" do góry. W VM28 trzeba dźwigienkę "nacisnąć" w dół...
A już myślałem że wpadłem na trop wielkiej afery  ;D
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Rozztocz w Grudnia 14, 2019, 23:28:43
Ej w dół to się chyba ssanie załącza co nie?

Artur w VM24 ssanie jest "wyciągane" do góry. W VM28 trzeba dźwigienkę "nacisnąć" w dół...
A już myślałem że wpadłem na trop wielkiej afery  ;D

Przez chwilę też tak myślałem ;)
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Tony w Czerwca 19, 2020, 17:55:06
Mam taki problem, silnik na ssaniu pracuje ale słabo się wkręca, bez ssania strzela w tłumik i gaśnie, ktoś podpowie?
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: azbescik2 w Czerwca 19, 2020, 17:59:49
Świeca ci padła  ;)
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: RnG w Września 23, 2020, 21:57:36
Przeglądałem wątek i pojawił się problem łącznika gumowego  VM24 i komory filtra powietrza. Ja zastosowałem taki  55x45 po docięciu. Jest ok.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Tomaszek w Czerwca 24, 2021, 07:17:57
Troszkę odkopię.....
Jakie macie dysze w tych gaziorach? Proszę o konkrety, myślę, że się przyda wszystkim co by na ślepo nie szukać. Główna i wolnych.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: oskare2345 w Lipca 14, 2021, 10:30:12
To ja odkopię odkop. Czy montować do 634 VM24 czy może w jego miejsce zamontować VM28 z adapterem? Nie chcę dławic motocykla gaźnikiem o mniejszej gardzieli.
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: Rozztocz w Lipca 14, 2021, 10:51:15
To ja odkopię odkop. Czy montować do 634 VM24 czy może w jego miejsce zamontować VM28 z adapterem? Nie chcę dławic motocykla gaźnikiem o mniejszej gardzieli.

Wrzucaj śmiało VM24 tylko z dyszami musisz pokombinować. Ja w 634 z velorexem mam Pacco i śmiga aż miło. Nawet na 90tce głównej jeździła ale po poradach w ASO wrzuciłem 115 i jest git...
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: jarconbubu w Lipca 14, 2021, 20:02:20
ja nic nie kombinowałem z dyszami , pali bardzo ładnie zbiera się fajnie licznikowo max 122 a ile na prawdę to nie sprawdzałem jedyne co to polecam wyczyścić gażnik przed montażem , cz 350
Tytuł: Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
Wiadomość wysłana przez: azbescik2 w Lipca 15, 2021, 08:53:01
ja nic nie kombinowałem z dyszami , pali bardzo ładnie zbiera się fajnie licznikowo max 122 a ile na prawdę to nie sprawdzałem jedyne co to polecam wyczyścić gażnik przed montażem
a kolega zakładał ten gaźnik do jawy 634 czy do cz bo jeżeli chodzi o.strojenie gaźnika jest inaczej mimo że to dwa bliźniacze silniki nawet orginalny gaźnik do 634 miał główna 115 a cz 105 a potem 103