Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Modyfikacje / Usprawnienia => Wątek zaczęty przez: Jacek64 w Lipiec 08, 2014, 17:48:27
-
Dziś wyciągnąłem magnes z końcówki do bitów z wkrętarki ma średnicę 6mm i przewierciłem śrubę spustu oleju wiertłem 6mm na głębokość 4mm po czym umieściłem magnes w otworze , zanitowałem no i problem opiłków w oleju jawy rozwiązany, zarazem żywotność łożysk i wszystkich elementów w skrzyni została podniesiona reszta na foto ;D .
-
No i pięknie. Już dawno chodziło po głowie, ale ja chciałem użyć magnesu nepdymowego.
-
Ja mam podobnej wielkości magnesy (wielkości bateryjki od zegarka),
ale są tak silne, że wystarczy magnes przyczepić na główce śruby a opiłki bedzie przyciagać końcówka tej śruby, niektórzy widzieli owe magnesiki na zlocie ;), więc tez sobie tego patenta zastosuje, zajmie mi to 2 sekundy :D,
tylko w moim przypadku mogą być uboczne skutki działania tego magnesika.., jadąc bedzie mi zbierał po drodze złom ;D
-
Lopez no to do czynu ;D . andree jeszcze zarobisz na złomie ;) mówiłem o tym na Letnim zlocie dziś wprowadziłem pomysł w życie , śruba już wkręcona ;D.
-
Jackowi trochę zaśmiecę temat, ale żeby ktoś nie powiedział że ściemniam z tym magnesem, to popatrzcie jakie to maleństwo silne :)
(https://http://s29.postimg.cc/m3c343mcz/Zdj_cie2150.jpg) (http://postimg.cc/image/m3c343mcz/) (https://http://s30.postimg.cc/6bdt29gwd/Zdj_cie2146.jpg) (http://postimg.cc/image/6bdt29gwd/) (https://http://s21.postimg.cc/csiubj503/Zdj_cie2151.jpg) (http://postimg.cc/image/csiubj503/) (https://http://s28.postimg.cc/3vkrk3bpl/Zdj_cie2152.jpg) (http://postimg.cc/image/3vkrk3bpl/)
-
Andree moc jest z tobą ;D tylko uważaj żeby wału nie wciągnęło do skrzyni ;).
-
Jacek jak zwykle . Forumowy MacGyver . Wszystkie wady (które Czesi tak skrupulatnie tyle lat
zbierali ) wyeliminujesz . Pracy niewiele , cel super .
-
temat jak znalazł bo miałem malutkie mielenie i zastanawiałem się chwilę jak sobie poradzić nie zlewając trzy razy oleju ;)
-
No to cieszy że temat przydatny jest a i silniki dłużej posłużą ;D .
-
Takie korki posiadają nowoczesne motocykle i niektóre samochody:P
Sam nad czymś takim myślałem,ale zabrakło chęci i....pamięci(wypadło mi to z głowy:P)
Można też poszukać fabrycznego korka od innej maszyny z takimi właściwościami,ale sam pomysł i wykonanie - SUPER:)
-
Korek do Jawy ma tak nietypową średnicę w porównaniu do innych korków oleju, że jeszcze nie spotkałem takiego, który by pasował ( może od jakichś innych motocykli?). Też kombinowałem z magnesami, kupowałem inne korki i ładowałem z nich magnesy, ale zawsze trzeba je było jakoś "dopasowywać". Fajny pomysł na magnes o odpowiedniej średnicy
-
A tak w ogóle to jaki tam jest gwint?
-
;D M10
-
;D M10
A jaki skok?
-
Normalny, 1,5mm
-
Ja sprawdziłem teraz narzynką i opisana jest jako M10 x 2 więc taki mam może ktoś , czyli wcześniejszy właściciel przegwintował w karterze? . Też myślałem że mam M10 X 1,5 :o .
-
Znalazłem coś takiego http://allegro.pl/sruba-spustu-oleju-z-magnesem-ktm-crf-yzf-kxf-zeta-i5307484822.html
-
Normalny, 1,5mm
Ja sprawdziłem teraz narzynką i opisana jest jako M10 x 2 więc taki mam może ktoś , czyli wcześniejszy właściciel prze gwintował w karterze? . Też myślałem że mam M10 X 1,5 :o .
Czy może ktoś jeszcze sprawdzić jaki jest skok gwintu? Bo ten korek z allegro to ciekawa propozycja, a ja póki co nie mogę nic robić przy moto.
-
magnesy neodymowe, nawet zupełnie malutkie (śr paru mm)okrągle czy prostokątne można kupic w sklepach modelarskich. Sam mam ich kilka - uzywane w modelach do mocowania różnych rzeczy, które trzeba czasem łatwo otworzyć.
Są naprawdę bardzo silne.
-
I wystarczy taki mini magnes postawić na łbie śruby spustowej? Nie oderwie się wpadając w tryby?
-
tego to bym nie ryzykował. Ale po wywierceniu otworu (niedużego) i zabezpieczeniu klejem myślę, że to bezpieczne rozwiązanie.
magnesik prostokątny mozna np. zakleić w nacięciu śruby.
remontuję teraz drugiego żeliwniaka na zapas, to zastosuje magnesik fi5x2.
tutaj spójrzcie jakie te magnesiki są. Są nawet z otworami już gotowymi.
http://www.modelemax.pl/index.php?cPath=1_833_834 (http://www.modelemax.pl/index.php?cPath=1_833_834)
-
To trzeba będzie zastosować klej odporny na podwyższoną temperaturę. Taki olej w skrzyni może mieć z 80 stopni. Kropelka tu nie poradzi.
-
No u mnie też coś bede musiał podobnego zastosować. Sprawdze najpierw jakitam mam gwint bo może się coś dopasuje najpierw a jesli nie to zostaja te malutkie magnesiki. Ale pomysł całkiem niezły
-
Informacyjnie:
http://jenikovo.wz.cz/upravy/30.htm
-
Tyle, że tu też skok gwintu 1,5
-
a moze by tak zastosować dwa magnesy neodymowe, jeden wrzucamy do środka, powiedzmy przy okazji zdjęcia lewej pokrywy, a drugi na zewnątrz
w sumie wrzucenie na pałę przez otwór wlewowy oleju i potem przeskanowanie drugim od zewnątrz z pewnością doprowadzi do odnalezienia sie magnesów, kto nie wierzy polecam zabawę wyjętymi z np. twardego dysku, uwaga na palce
-
Myślę że mógł by się odnaleźć z wałkiem w skrzyni albo którymś kołem zębatym i zarobić szkód ;).
Heh też myślałem nad podobnym patentem, ale jak ostatnio zalewałem olej do CZ to jakoś wypadło z głowy. Mam sporo magnesików neodymowych z instalacji gazowych samochodów, są baryłkowate śr jakieś 3mm wys 5mm. Mam nadzieje że poxipol utrzyma je wklejone w śrubę.
-
A po co kleić? Wystarczy wywiercić otworek, włożyć magnes i zaklepać punktakiem. To na pewno nie puści, a z klejem różnie bywa.
-
Poxipol nie wytrzymał temperatury,jaka ma tulejka świecy w głowicy. Tulejka miała grubo ponad 100 stopni. Co ciekawe - jak miałem za bogatą mieszankę i silnik o wiele chłodniejszy to trzymało porządnie. Także sądzę,że poxipol w korku oleju da radę.
Jak kiedyś kropelką przykleiłem linkę do licznika w Ogarze 200 to 2 lata wytrzymało,pękła linka i nie dałem rady odkleić jej od ślimaka. A nawet specjalnie nie odtłuszczałem ślimaka....
Będę do swoich pojazdów takie korki robił,wkleję na poxipol oraz zapunktuje.
-
A czy taka śruba będzie pasować?
http://allegro.pl/sruba-spustu-oleju-z-magnesem-ktm-crf-yzf-kxf-zeta-i6202062526.html
-
Gwint bedzie pasowac. Tylko troche ten korek drogi.
Moj w przeliczeniu na zlotowki kosztowal troche taniej a jest stalowy i chyba solidniej wykonany.
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=14154.msg265001#msg265001
-
Za połowę tej ceny można uruchomić produkcję .
-
Za ile Yabamanie zakupiłeś owy korek?
DO motocrossu za 30 zł płacisz,bo wygląda ładnie i głównie dlatego:)
-
Ten japonski korek do oleju ma cene detaliczna 1000 jenow ale kupilem go w dniu, w ktorym byla znizka 20%. Po przeliczeniu wychodzi 27 pln.