Wolna Strefa Jawa - CZ
Inne => Szybka interwencja => Wątek zaczęty przez: kozulec w Listopada 06, 2012, 00:34:23
-
Czy ktoś z was się kiedyś za to brał? Amory w mojej Babci ostatnio traciły nieco zdolność tłumienia. wiem,że są rozbieralne.Mam pytanka o to,czym ścinąć sprężynę, jaki jest wymiar uszczelniacza i jakiego oleju, o jakich parametrach użyliście.Pozdrawiam
-
Na pewno nikt się za to nie brał, wnioskuję to z 15 stron o tylnych amortyzatorach, jak by było ze 20 to możliwe, że ktoś się jednak za to wziął.
http://www.jawacz.pl/mechanika/rozbieranie-tylnych-amortyzatorow/
http://www.jawacz.pl/mechanika/amortyzacja-jawy/25/
http://www.jawacz.pl/mechanika/rozbiorka-amortyzatora-tylnego/msg70437/#msg70437
Powiedział byś jakie ma ta Twoja babcia amory, bo jest ich tyle rodzai co modeli Jaw. W amorach 638 i 472, trzeba złapać za ten wihajster co nim twardość regulujesz, wcisnąć i obrócić aż zeskoczy i ładnie ściągasz sprężynę, żeby to złożyć to już 3 ręki brakuje ;)
-
Sprężyny na wierzchu,chromowane, na górze 2 półksiężyce trzymające sprężynę. Coś podobnego jak w zaworach w 4T tylko nieco większe ;)
Dzięki za linki.Ja wpisywałem Naprawa tylnego amortyzatora i... nic :(
-
Ja robiłem amorki z tyłu, tylko te z plastikowymi kilichami, ale zasada jest ta sama. Stawiasz amorek na ziemi, wciskasz SPRĘŻYNĘ i wyjmumesz te 2 zabezpieczenia. Masz amortyzator na wierzchu. Odkręcasz nakrętkę trzymającą tłoczek w cylinderku i wyjmujesz tłoczek. Teraz musisz rozłożyć cały tłoczek i zobaczyć, czy nie brakuje w nim części (czytaj małych cienkich podkładek). W moich ktoś grzebał i nie było połowy części. Sprawdzasz jakość uszczelniaczy, jak są miękkie, to zostawiasz, ciężko będziesz miał dostać te uszczelniacze. Wlałem oleje Castrola ForkOil 15W w stosunku 3:1 z Hipolem. W moich amortyzatorach leje się po 50 ml na każdy, jak w Twoich nie wiem . :)
-
Dzięki.Teraz już wiem na czym stoję i przygotowanie teoretyczne zaliczone.Teraz trochę wolnego czasu i do dzieła :)