Wolna Strefa Jawa - CZ

Baza wiedzy i modyfikacji => Poprawki fabryki => Wątek zaczęty przez: kichau w Września 30, 2012, 20:03:13

Tytuł: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: kichau w Września 30, 2012, 20:03:13
Dzis odwiedzil mnie koles z niemieckiego forum Jawy zaprzegiem 638. Od razu rzucil mi sie w oczy zamontowany gotowy zestaw do przerobki na hamulec tarczowy z oryginalnym kolem. Zwroccie uwage, ze zmieniony jest rowniez slizgacz amortyzatora, ktory posiada specjalne pasujace mocowania:
 
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: Bocian w Września 30, 2012, 20:04:35
Bardzo fajna sprawa, estetycznie to wygląda. Czy gdzieś w PL można to nabyć?
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: mostasz w Września 30, 2012, 20:06:43
bylo go wypytać o dane z czego i jak to było przerabiane
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: kichau w Września 30, 2012, 20:14:06
Moge sie go jeszcze spytac, mamy kontakt. Mowil tylko, ze to gotowy zestaw do przerobki.
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: Maliniasty w Września 30, 2012, 20:16:23
Moge sie go jeszcze spytac, mamy kontakt. Mowil tylko, ze to gotowy zestaw do przerobki.
no to Michale działaj działaj sam bym coś takiego nabył :)
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: PawelW250 w Września 30, 2012, 20:16:50
Pytaj, pytaj... zamontowałbym coś takiego u sb. Za rozsądną cenę oczywiście  :D
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: Bocian w Września 30, 2012, 20:17:18
I ja również ;)
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: Mofeix w Września 30, 2012, 20:19:08
Pytaj co gdzie i jak:D? I czy są takie graty pod przód starego typu. Jak problemem będzie tylko mocowanie zacisku to nie ma problemu.
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: korczi w Września 30, 2012, 20:23:29
Też chętnie się dowiem gdzie i za ile można coś takiego zanabyc ;) daj znać co z bagaznikami ;)
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: j@wa w Września 30, 2012, 20:27:19
Panowie,za rozsądne pieniądze to można nabić nowe okładziny i ułożyć do bębna. A taka przeróbka tania nie będzie.
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: marian w Września 30, 2012, 20:38:28
Goleń mozna kupic na jawacześci chyba 280zeta kosztuje a do tego jeszcze zacisk i tarcze trzeba ciekawe od czego miał ten koleś,popytaj kichau.
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: Don1993 w Września 30, 2012, 21:17:02
no dokładnie pytaj ;) bo mnie takie rozwiązanie pasuje;)
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: Robert w Września 30, 2012, 21:56:35
Jeżeli widziałeś tarczę przy mojej Cezecie potwierdzam, co mówi J@wa za rozsądne pieniądze nie kupisz.
Chyba, że się mylę?
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: Bulo w Października 01, 2012, 00:10:36
Wow jakie poruszenie, przecież tak samo można zaadoptować coś z innego motocykla i pewnie w rozsądnych pieniądzach. Kupić goleń tak czy siak trzeba do tego flansza na zacisk i flansza do bębna pod tarcze. Tylko znaleźć z czego to kupić nowe i tanio a potem zbijać fortunę :)
PS.
Przy takim montażu może udałoby się zostawić i bębnowy hamulec i przerobić go jako ręczny do zaprzęgu albo używać obydwu :D
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: Deejf w Października 01, 2012, 08:17:25
Fajna sprawa, tylko że ten ktoś zastosował tylny zacisk z której z Hond 600tek, no i kiepsko się to pewnie odpowietrza  :D

przednia tarcza przeszczepiona z 750 :D



http://moto.allegro.pl/suzuki-gsxf750-gsxf-750-tarcza-hamulcowa-przod-i2641464326.html


chyba przez zimę zajmę się takim modem  ;)
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: cdsoftware w Października 01, 2012, 08:31:04
Jeżeli widziałeś tarczę przy mojej Cezecie potwierdzam, co mówi J@wa za rozsądne pieniądze nie kupisz.
Chyba, że się mylę?

Za rozsądne pieniądze to można kupić sobie przód od MZ ;)

1. za przód od MZ dałem 250zł z kołem ;)
2. przerobienie półek CZ do lag MZ kosztowało mnie 110zł
3. nowa chińska pompa hamulcowa kosztowała mnie 70zł
4. szprychy komplet nowe około 100zł
5. centrowanie koła chyba 70zł - przeszprychowałem piastę od mz na felgę od CZ samodzielnie.
6. Tarcza którą kupiłem z lagami była do wyrzucenia (biła jak diabli - + kolejne 40zł na następną tarczę

Suma summarum jakieś 650zł, nie liczę nowej opony którą kupiłem :) a kosztowała chyba też 75zł .

Nie liczę też swojej robocizny ;)

Myślę że takie przeróbki na japońskich częściach, z rzeźbą tarczy do bębna będą kosztowały sporo więcej niż te 650zł przeróbki na MZ ;)

MZ też hamuje przy 80km/h na asfalcie potrafi zablokować przód, więc po co kombinować i szukać drożej ;) no chyba żę kto chce mieć z przodu tandem :D bęben z tarczą :D

Pozdro !
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: gustaw w Października 01, 2012, 08:38:01
Ja się tylko zastanawiam po co w jawie tarcza ?...? nie dość że jest droższa w eksplatacji to i cena zakupu pozostaje nadal wysoka. Czy hamulec się poprawi? może trochę , dla mnie w tym przypadku gra nie warta świeczki chyba że ktoś już z takim czymś kupił.
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: cdsoftware w Października 01, 2012, 09:07:03
Ja się tylko zastanawiam po co w jawie tarcza ?...? nie dość że jest droższa w eksplatacji to i cena zakupu pozostaje nadal wysoka. Czy hamulec się poprawi? może trochę , dla mnie w tym przypadku gra nie warta świeczki chyba że ktoś już z takim czymś kupił.

Powiem tak - porównując skuteczność tego co było ze skutecznością tarczy - bębnowi dziękuję do jazdy po W-wie :) ja chcę żyć :)
Na trasie przy spokojnym kulaniu się może i tak, ale po mieście gdzie co chwila ogień, hamowanie to nie ta liga.
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Października 01, 2012, 09:29:56
A moim zdaniem ktoś poszedł na łatwiznę bo raczej topornie wygląda bęben przy tarczy albo jak kto woli tarcza przy bębnie szczególnie od strony bębna.
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: mostasz w Października 01, 2012, 09:34:38
ja się też dobrze uwijam żeby dwoma bębnami hamować po warszawie
//Pietras - topornie ale taniej - nie potrzebujesz nowej piasty i przeszprychowania
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Października 01, 2012, 09:43:20
Taniej to jest autobusem albo na rowerze ;) . Przeto to Jawa nie wolno jej tak kaleczyć. Jak to wygląda??
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: Ivan w Października 01, 2012, 10:25:22
Panowie a po co przerabiać wystarczy trochę poszukać. Mi się udało nabyć we wrześniu Jawę 350 TS 639 z oryginalnym hamulcem tarczowym z przodu. Jak ktoś chce zobaczyć zdjęcie to na powitalni "Witam z Białegostoku". A pozatym ja uważam że jak ktoś fabrycznie nie ma tarczy tylko bęben to nie warto tego przerabiać.
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: mostasz w Października 01, 2012, 10:31:04
warto bo w nowszych modelach było a czesi nie przewidzieli takiego skondensowania ruchu jaki obserwujemy ostatnimi czasy w warszawie
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: cdsoftware w Października 01, 2012, 10:45:26
Popatrzcie dokładniej na zdjęcia Kichaua - jak dla mnie to ta tarcza nie wygląda na taką co porządnie hamuje, jakoś nie błyszczy się, a wręcz sprawia wrażenie lekko przyrdzewiałej ;)
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: jawol RIP w Października 01, 2012, 11:05:19
Kichau podpytaj kolegę dlaczego nie umieścił tarczy po prawej stronie.
Nie było by z tym dużo więcej problemów i zacisk nie musiał by być do góry nogami - bo chyba jest? Czy tak mi się tylko wydaje?
Przewód też jakoś tak, delikatnie mówiąc, niefortunnie poprowadzony. Przy zacisku po prawej było by chyba mniej problemów z tym przewodem?

Popatrzcie dokładniej na zdjęcia Kichaua - jak dla mnie to ta tarcza nie wygląda na taką co porządnie hamuje, jakoś nie błyszczy się, a wręcz sprawia wrażenie lekko przyrdzewiałej ;)
Coś w tym rzeczywiście jest. Tylko co?

Panowie,za rozsądne pieniądze to można nabić nowe okładziny i ułożyć do bębna. A taka przeróbka tania nie będzie.
Masz rację Andrzeju. Przy dobrej regulacji tego urządzenia naprawdę daje radę. Nawet we dwójkę z pełnym bagażem po górach. Kilka osób z forum co o tym wie.  8)

Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: motomaciey w Października 01, 2012, 11:10:20
1. za przód od MZ dałem 250zł z kołem ;)
2. przerobienie półek CZ do lag MZ kosztowało mnie 110zł
3. nowa chińska pompa hamulcowa kosztowała mnie 70zł
4. szprychy komplet nowe około 100zł
5. centrowanie koła chyba 70zł - przeszprychowałem piastę od mz na felgę od CZ samodzielnie.
6. Tarcza którą kupiłem z lagami była do wyrzucenia (biła jak diabli - + kolejne 40zł na następną tarczę

Suma summarum jakieś 650zł, nie liczę nowej opony którą
Cholernie dużo, ja za przód od MZ dałem dobrą flaszkę, centrowanie koła 35zł a roztoczenie półki 30zł. za 6,5 stówy można mieć cały przód z japończyka i jeszcze sporo zostanie.
(https://http://c.wrzuta.pl/wi1362/c0335843000e21fa4d41da54/0/dsc00660)
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: cdsoftware w Października 01, 2012, 11:21:33
1. za przód od MZ dałem 250zł z kołem ;)
2. przerobienie półek CZ do lag MZ kosztowało mnie 110zł
3. nowa chińska pompa hamulcowa kosztowała mnie 70zł
4. szprychy komplet nowe około 100zł
5. centrowanie koła chyba 70zł - przeszprychowałem piastę od mz na felgę od CZ samodzielnie.
6. Tarcza którą kupiłem z lagami była do wyrzucenia (biła jak diabli - + kolejne 40zł na następną tarczę

Suma summarum jakieś 650zł, nie liczę nowej opony którą
Cholernie dużo, ja za przód od MZ dałem dobrą flaszkę, centrowanie koła 35zł a roztoczenie półki 30zł. za 6,5 stówy można mieć cały przód z japończyka i jeszcze sporo zostanie.
(https://http://c.wrzuta.pl/wi1362/c0335843000e21fa4d41da54/0/dsc00660)

Warszawskie standardy cenowe :P i tyle.
Tokarki, frezarki nie posiadam, centrować koła też nie umiem.
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: Tigras w Października 01, 2012, 11:33:08
Za przód z kołem mz 250, pompka z japońca 70, przewód 50, różne oczka i patenty do montażu drugie 50, przeplatanie i centrowanie samemu, szprychy potraktowane papierem sciernym i psiknięte bezbarwnym, półki zostały cezetowskie, tulejki do dolnej półki wytoczył Bulo, rury ślizgowe stoczone u kumpla za browara. Błotnik tymczasowo jest jak jest. Łącznie idzie to dość tanio zrobić. https://lh3.googleusercontent.com/-UX7u140Lb5I/UB1Ord64InI/AAAAAAAAGwE/AbsnoWQMDaE/s640/DSC07921.JPG
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: Bulo w Października 01, 2012, 11:44:05
Dokładnie, cały przód łącznie z oponą dałem 170zł. Wymieniłem koło i jednak przespawałem uchwyt do lag jawy za 80zł ot cały koszt. Eksploatacja? Nosz kurde 14zł za klocki raz na 3 lata i 10zł za płyn, który starcza na długo. Jedno jest pewne tanio to nie wygląda a robiąc już coś takiego można dorwać albo oryginał z całą jawą w dobrych pieniądzach albo za tą kasę założyć lepszy przód z japońca.
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: Marcin_93 w Października 01, 2012, 11:52:13
Panowie co Wy porównujecie bęben do tarczy?
W mz wcześniej z braku pompki był beben założony jako chwilowe rozwiązanie i hamował nawet dobrze. Potrafił zablokować koło na asfalcie. Teraz jest tarcza i pompka od chińskiego skuterka. Koło też blokuje ale jak przyciśniesz hamulec to czuć że to jest tarcza a nie bęben. Droga hamowania na pewno jest krótsza. Nawet ktoś tu na forum wstawiał artykuł z porównaniem etz 250 z tarczą i jawy na bębnach. Przy tej samej prędkości jawa się zatrzymuje 9 metrów dalej jak mz, a jak wiadomo w emzecie jak się nie ma dobrego hampla z przodu to nie ma co wciskać tylnego bo i tak nie staniesz tam gdzie chcesz ;D
koszty? jakie? 15zł na klocki? to jest koszt? łatwiej dostępne niż szczęki hamulcowe do jawiy a żeby je wymienić wystarczy mieć jeden klucz (bodajrze19mm) i dwa sprawne paluszki. Wkładasz je do kieszeni bo zajmują tyle miejsca co pudełko po zapałkach.
 
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: marian w Października 01, 2012, 12:07:41
Tak w ogóle nie chwaląc sie ale ten pomysł z zastosowaniem samej goleni i dopasowanie reszty z innych sprzętów był mój.W zeszłym roku na wiosennym rozmawiałem o tym z kilkoma osobami ale doszlismy do wniosku ze koszty sa podobne do tych z zastosowaniem przodu z Mz.Ja niechciałbym jednak mieć tego przodu z Mz a jawoski ale resztę piaste z tarcza i zacisk juz mógłby być ale mozna też z innych moto dopasować.Ja tego nie wykonam bo nie mam kasy ale ktoś mógłby z tego forum sie tego podjać.Zawsze byłaby to jakaś alternatywa.myslę ze koszty byłyby takie same jak z przodem od MZ
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: cdsoftware w Października 01, 2012, 13:40:28
ja mam cały przód z ETZ, w sumie trochę to wyszło
tylko mam jeden problem gwint na przejściówkach z lag mz do pułki w jawie ma jakiś nie taki gwint, skok jest taki sam ale wejść nie chcę, gdyby nie to to już by miał tarczę

W jakich przejściówkach gwint ??
Ja tam górną półkę rozwierciłem na rozmiar MZ, natomiast na dole mam dorobione tulejki i nigdzie żadnego gwintu nie mam.
Lagi całe od góry do dołu są z MZ, włącznie ze sprężynami. Korki na górze też MZ.
Piasta oczywiście mz, tulejki dystansowe MZ, ośka MZ.

Dałem tokarzowi półki od CZ, i lagi od MZ - powiedziałem że proszę zrobić tak żeby to pasowało do siebie, zmontowałem i tyle.

Pozdro !
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: cdsoftware w Października 01, 2012, 13:55:18
to źle gwint dotoczony, albo laga krzywa ;)
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: Mofeix w Października 15, 2012, 22:45:29
Wiadomo coś?
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: SONY w Października 16, 2012, 19:07:17
Ten patent jest wzięty z Jawy 500 Rotax
Zdjęcie z plakatu który dostałem za Free od Jawaczęści w Mrągowie kiedy ich odwiedziłem :)

(https://http://s18.postimage.org/l92jjf1ol/Scan.jpg) (http://postimage.org/image/l92jjf1ol/)
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: kichau w Października 16, 2012, 19:27:00
Wiadomo coś?

Kolesia jeszcze nie widzialem. Mial ze mna jechac na zlot MZ, ale wymiekl.
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: Bocian w Listopada 09, 2012, 14:49:27
I jak tam, nadal cicho sza?
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: kichau w Listopada 09, 2012, 15:40:09
Gadalem z nim przez telefon. Twierdzi, ze byl to zestaw, ktory stworzyl jeden z nieistniejacych juz dealerow Jawy w Niemczech (pewnie zaadoptowal z istniejacych juz na rynku pojedynczych elementow), rzekomo juz nie do nabycia, a szkoda  :(

Jak bede mial jakies dalsze informacje, dam znac.
 
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: albiNOS w Stycznia 24, 2013, 14:35:18
Można by jeszcze pokusić się o wyjęcie bębna i wpakowaniu go na tokarkę po to by zdjąć żeberka chłodzące bęben. Wyglądało by o wiele ciekawiej. Można by też podłączyć przedni hamulec bębnowy do dźwigni tylnego hamulca :-) będzie niemal jak w Hondzie CBR 1100 XX. No prawie...
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: Mathini w Stycznia 24, 2013, 14:42:14
żeberka chłodzące bęben.

 ??  Myślisz chyba o wcięciach na zabierak.
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: motomaciey w Stycznia 24, 2013, 15:17:19
Na wycięciach pod zabierak trzyma się tarcza, jemu chodzi o radiator piasty.
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: kichau w Stycznia 24, 2013, 19:32:16
Spawa niestety nie do kupienia, przynajmniej nie jako nowa... Pozostaja kombinacje, jak Koledzy pisza.
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: trzaska456 w Września 22, 2013, 14:11:18
Cześć, tak się zastanawiam bo nigdzie nie wyczytałem czy można dopasować tarcze do orginalnego bębna z 638, ja bym zfresował wnętrze bębna powiercił dzióry i przykręcił tarcze. Zastanawiam się dlaczego tak nierobią tylko przekładają całą piaste z MZ. W końcu Jawa to Jawa a nie MZ, nie poto kupowałem Jawe żeby mieć części z MZ. Nie wiem może chodzi o wytrzymałość takiej przerabianej piasty. Co sądzicie?
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: trzaska456 w Września 22, 2013, 14:18:00
No wiem że można przełożyć piastę i jest gitara, ale chciałbym mieć jak najwięcej orginalnych rzeczy i chodzi mi o tarcze od mz z piastą jawy
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: Turbo w Września 22, 2013, 14:20:54
No wiem że można przełożyć piastę i jest gitara, ale chciałbym mieć jak najwięcej orginalnych rzeczy i chodzi mi o tarcze od mz z piastą jawy
jest jeszcze takie cudo jak oryginalny jawowski hamulec ;)
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: trzaska456 w Września 22, 2013, 14:25:12
Który nie jest tani, może macie racje że jak zwykle próbuje utrudnić sobie życie ale jestem ciekawe dlaczego nikt nie dopasowywuje tarczy do orginalnej piasty. Jak jakaś mi wpadnie to pokombinuje i opisze jak to się sprawuje.
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: Biały w Września 22, 2013, 14:35:00
Prosta sprawa . Tokarka , szlifierka , wiertarka , kilka śrub atestowanych do przykręcenia tarczy , dospawać zacisk do golenia , pompka . I jazda . Idzie zima , będzie czas , pomyśli sie :-)
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: von_Majzel w Września 22, 2013, 14:36:04
Jakbyś powiercił dziury w oryginalnym bębnie to możesz go tak osłabić że nie będzie bezpieczny do jazdy , zwłaszcza w połączeniu z mocniejszym hamulcem . Dlatego to jest zły pomysł .
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: Biały w Września 22, 2013, 14:37:30
Dokładnie . Może poprostu wyciąć piaste . Wzmocnienie konieczna sprawa
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: motomaciey w Września 22, 2013, 15:59:48
Cześć, tak się zastanawiam bo nigdzie nie wyczytałem czy można dopasować tarcze do orginalnego bębna z 638, ja bym zfresował wnętrze bębna powiercił dzióry i przykręcił tarcze. Zastanawiam się dlaczego tak nierobią tylko przekładają całą piaste z MZ. W końcu Jawa to Jawa a nie MZ, nie poto kupowałem Jawe żeby mieć części z MZ. Nie wiem może chodzi o wytrzymałość takiej przerabianej piasty. Co sądzicie?
Wiesz, dla niektórych ważniejsze jet bezpieczeństwo jazdy od spuszczania się ad jawością Jawy.
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: Marcin_93 w Września 22, 2013, 16:01:59
Po drugie gdy się bęben zdemontuje, to w piaście w środku właśnie są takie wzmocnienia.
By założyć tarczę pod tą piastę prawdopodobnie trzeba by je usunąć a to może grozić kalectwem
Tytuł: Odp: Hamulec tarczowy z oryginalnym bebnem 634/638
Wiadomość wysłana przez: Blenders w Grudnia 13, 2020, 12:42:22
Złota łopata wiem, ale dostałem kiedyś zdj jawy z Anglii z takim samym zestawem, czyli tarcza przymocowana do bębna.