Wolna Strefa Jawa - CZ

Sprawy Techniczne => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Respect w Czerwiec 21, 2012, 21:09:03

Tytuł: CZ350 szarpie przy wrzucaniu jedynki. Tarcze sprzęgłowe do wymiany?
Wiadomość wysłana przez: Respect w Czerwiec 21, 2012, 21:09:03
Witam, panów.
Mam CZ350 i jak wciskam 1 no to tak mi szarpie z leksza ale na dwójce to idzie w porządku


No i moje pytanie: Wymieniać tarcze sprzęgłowe. czy też nie ?


Takie by mogły być?
http://allegro.pl/jawa-cz-350-nowe-tarcze-sprzeglowe-komplet-5-sztuk-i2431164921.html (http://allegro.pl/jawa-cz-350-nowe-tarcze-sprzeglowe-komplet-5-sztuk-i2431164921.html)
Tytuł: Odp: CZ350 szarpie przy wrzucaniu jedynki. Tarcze sprzęgłowe do wymiany?
Wiadomość wysłana przez: kichau w Czerwiec 21, 2012, 21:55:17
Z tarczami to raczej zwiazku nie ma, raczej z regulacja sprzegla lub olejem, ale jezeli chodzi o same tarcze, to wbrew pozorom sa calkiem dobre, mimo, ze chinszczyzna!
Tytuł: Odp: CZ350 szarpie przy wrzucaniu jedynki. Tarcze sprzęgłowe do wymiany?
Wiadomość wysłana przez: kozulec w Czerwiec 21, 2012, 21:59:58
Jest to możliwe, że tarcze są nierówno zużyte lub krzywe i są do wymiany ale ja przed tym sprawdził bym dokręcenie kosza sprzęgła. skutkiem poluzowania się nakrętki może być szarpanie :(
Tarcze zawsze możesz kupić, ale najpierw sprawdź jak pisze Kichau regulację sprzęgła i olej, chyba, że wiesz jaki masz wlany i jest odpowiedni
 
Tytuł: Odp: CZ350 szarpie przy wrzucaniu jedynki. Tarcze sprzęgłowe do wymiany?
Wiadomość wysłana przez: Respect w Czerwiec 21, 2012, 22:00:50
A jaki olej polecasz?
2 razy dolewałem niedawno jakiś..... ( co idzie do piły bodajże ) SYNTETYK już się skończył
Tytuł: Odp: CZ350 szarpie przy wrzucaniu jedynki. Tarcze sprzęgłowe do wymiany?
Wiadomość wysłana przez: albiNOS w Czerwiec 21, 2012, 22:02:19
Olej w skrzyni biegów może być zbyt lepki, albo sprzęgło może być już zużyte a wtedy zaczyna ,,zacierać się" różnica pomiędzy jego włączeniem a wyłączeniem. Zjawisko często spotykane w wueskach i temu podobnych machinach.
Tytuł: Odp: CZ350 szarpie przy wrzucaniu jedynki. Tarcze sprzęgłowe do wymiany?
Wiadomość wysłana przez: mario w Czerwiec 21, 2012, 22:08:54
...
opisz problem dokładniej. Szarpanie występuje tylko na pierwszym biegu - to wiemy, a przy wrzucaniu biegu biegu,  ruszaniu czy w trakcie jazdy?
Tytuł: Odp: CZ350 szarpie przy wrzucaniu jedynki. Tarcze sprzęgłowe do wymiany?
Wiadomość wysłana przez: Respect w Czerwiec 21, 2012, 22:17:21
No przy ruszaniu już tak szarpie nim, wrzucam 2 i jedzie spokojnie
Ten olej będzie dobry do skrzyni biegów ?
http://www.strefakierowcy.pl/5379,mobil-mobilube-gx-80w-a-gl4-1l.html (http://www.strefakierowcy.pl/5379,mobil-mobilube-gx-80w-a-gl4-1l.html)


Do paliwa jaki polecacie ?
Tytuł: Odp: CZ350 szarpie przy wrzucaniu jedynki. Tarcze sprzęgłowe do wymiany?
Wiadomość wysłana przez: kichau w Czerwiec 21, 2012, 22:21:10
Szarpanie podczas jazdy to inna sprawa, myslalem, ze chodzi o szarpniecie podczas wrzucania biegu. Jeden Kolega tu na forum mial zbyt plaska podkladke pod koszem sprzeglowym. Sprawdz, czy kosz lata Ci jak go ciagniesz do siebie i dopychasz w strone karterow.

Jezeli chodzi o olej, to ten Mobil jest OK!
Tytuł: Odp: CZ350 szarpie przy wrzucaniu jedynki. Tarcze sprzęgłowe do wymiany?
Wiadomość wysłana przez: albiNOS w Czerwiec 21, 2012, 22:22:41
 A to chodzi ci o szarpanie przy ruszaniu? myślałem , że chodzi o zgrzyt (z szarpnięciem) przy włączaniu jedynki. W takim razei stawiam na oring i na to, że masz odwrotnie załozone tarcze sprzęgłowe w/g jednej z nieprawidłowo narysowanej instrukcji co zużyło szybko ten oring.

Omówienie skreśleń i poprawek: w pierwszym wierszu od góry dopisano słowo (z szarpnięciem)
Tytuł: Odp: CZ350 szarpie przy wrzucaniu jedynki. Tarcze sprzęgłowe do wymiany?
Wiadomość wysłana przez: kozulec w Czerwiec 21, 2012, 22:24:24
z olejów do paliwa poleciłbym po niskich kosztach Mixol semisyntetic. Mniej kopci niż na zwykłym a cena przystępna
W kwestii szarpania dalej obstawiam luźny kosz sprzęgła.
Przy sprzęgle od 638 winny mógłby byc wytarty oring pod tarczami
Tytuł: Odp: CZ350 szarpie przy wrzucaniu jedynki. Tarcze sprzęgłowe do wymiany?
Wiadomość wysłana przez: albiNOS w Czerwiec 21, 2012, 22:27:28
No tak, zapomniałem, że w teresie miałem sprzęgło od cześki.
Tytuł: Odp: CZ350 szarpie przy wrzucaniu jedynki. Tarcze sprzęgłowe do wymiany?
Wiadomość wysłana przez: kichau w Czerwiec 21, 2012, 22:30:00
Dokladnie, luzny kosz, lub dokrecony ale bez lub ze zbyt plaska podkladka, na jedno wychodzi.
Tytuł: Odp: CZ350 szarpie przy wrzucaniu jedynki. Tarcze sprzęgłowe do wymiany?
Wiadomość wysłana przez: mario w Czerwiec 21, 2012, 22:34:07
albinos, a od kiedy w sprzęgle Cz jest oring?? a tarczy też raczej się nie da źle złożyć. Nie wprowadzaj w błąd.
Prędzej zębów na trybach 1-go biegu brakuje, lub łańcuch/zębatka kosza sprzęgłowego lub zębatka na wale zajechana.
Kosz mi sie odkręcił w czasie jazdy na wiosenny zlot i tylko sprzęgła nie miałem wtedy, nie wyhamowałem przed skrzyżowaniem 8)
Tytuł: Odp: CZ350 szarpie przy wrzucaniu jedynki. Tarcze sprzęgłowe do wymiany?
Wiadomość wysłana przez: kichau w Czerwiec 21, 2012, 22:36:27
albinos, a od kiedy w sprzęgle Cz jest oring?? a tarczy też raczej się nie da źle złożyć. Nie wprowadzaj w błąd.
Prędzej zębów na trybach 1-go biegu brakuje, lub łańcuch/zębatka kosza sprzęgłowego lub zębatka na wale zajechana

Chodzilo mu po blad w ksiazce Kruszewskiego, gdzie zle narysowany jest kosz sprzeglowy z wypelnieniem. Tak jak pisalem, jak walek glowny ma luz boczny przez niedokrecony lub luzny kosz, takie cyrki sie dzieja, mialem tak juz kiedys.
Tytuł: Odp: CZ350 szarpie przy wrzucaniu jedynki. Tarcze sprzęgłowe do wymiany?
Wiadomość wysłana przez: albiNOS w Czerwiec 21, 2012, 22:37:15
No jak niema jak jest? w koszu sprzęgłowym. Mam na myśli tą cienką gumkę na obwodzie. A tarcze można pomylić. No sprawdź sam. Ale specjalnie po to nie rozbieraj maszyny. Przy okazji.
Tytuł: Odp: CZ350 szarpie przy wrzucaniu jedynki. Tarcze sprzęgłowe do wymiany?
Wiadomość wysłana przez: kichau w Czerwiec 21, 2012, 22:38:42
O-ring jest tylko w silniku 638. Jednak faktycznie Ci sie cos popindolilo i chyba jednak nie miales sprzegla od CZ-ki w swojej TS-ce  ;)
Tytuł: Odp: CZ350 szarpie przy wrzucaniu jedynki. Tarcze sprzęgłowe do wymiany?
Wiadomość wysłana przez: mario w Czerwiec 21, 2012, 22:40:25
a widzialeś w temacie, że napisane jest CZ? jawy silnik to ja akurat znam bardzo dobrze
Tytuł: Odp: CZ350 szarpie przy wrzucaniu jedynki. Tarcze sprzęgłowe do wymiany?
Wiadomość wysłana przez: albiNOS w Czerwiec 21, 2012, 22:41:43
W teresie miałem sprzęgło od cześki ale w istocie nie pamiętam tego oringu za to w cezecie miałem na pewno taki oring a sprzęgło wydawało mi się takie same. Dobra chłopaki, nie chcę wprowadzać więcej zamętu, Wy na pewno w tej kwestii jesteście bardziej na bieżąco
Tytuł: Odp: CZ350 szarpie przy wrzucaniu jedynki. Tarcze sprzęgłowe do wymiany?
Wiadomość wysłana przez: kichau w Czerwiec 21, 2012, 22:43:44
W teresie miałem sprzęgło od cześki ale w istocie nie pamiętam tego oringu za to w cezecie miałem na pewno taki oring a sprzęgło wydawało mi się takie same. Dobra chłopaki, nie chcę wprowadzać więcej zamętu, Wy na pewno w tej kwestii jesteście bardziej na bieżąco

No wlasnie Albinos, nie sluchaj Zony, kup sobie wreszcie Jawe, wpadaj na zlot i bedzie gitara  ;)
Tytuł: Odp: CZ350 szarpie przy wrzucaniu jedynki. Tarcze sprzęgłowe do wymiany?
Wiadomość wysłana przez: albiNOS w Czerwiec 21, 2012, 22:45:42
Pracuję nad tym, ale musiałbym z koszem dla synka :-) a nie przepadam za koszami :-) dobra chłopy nie zmieniajmy tematu przewodniego. Na tym moja skromna wiedza się kończy i nie mam za wiele do dodania.

Pozwoliłem sobie na małą modyfikację postu gdyż przemyślałem temat. Z Waszych wypowiedzi wynika, że tylko jakieś tam sześć trzy co śtam czy sześć milion coś tam ma taki oring. Nie wnikam czy tak jest, zakładam, że to prawda. Oring ma pewien cel, wyeliminowanie szarpnięcia przy ruszaniu i przy zmianie biegu zapewne też. Jak to działa? oring kręci się z koszem sprzęgłowym i tarczami korkowymi. A tarcze metalowe ,,przekładki" kręcą się z nimi przy włączonym sprzęgle (bez nacisku na klamkę sprzęgła) gdy wyłączymy sprzęgło, to korkowe tarcze dalej się kręcą a metalowe przekładki powinny stać, nie obracać się. Jeśli taka przekładka będzie źle założona i najpierw zaraz po oringu trafi się ta przekładka, to oring szybko h...j strzeli bo zostanie starty tą przekładką. A tarcza korkowa w takim wypadku po prostu dotknie do oringa i po temacie. A po cio go dotknie? a no po to by przy włączaniu sprzęgła (puszczaniu klamki) nacisk na ten cały zespół  tarcz nie pojawiał sie zbyt gwałtownie. W sprawnie działającym układzie, jescze dobrze nie puścimy klamki a dzięki miękkości oringa już troszkę zaczyna to sprzęgło przenosić moment obrotowy.

Nie mam nic przeciwko delikatnej zjebce jeśli się mylę w tym co piszę, ale nie zasnął bym gdybym tego nie napisał.

Sprawdziłem już temat oringu, nie wiem czemu mi się ubzdurało iż był taki w cezecie. Mógłbym dac się pociąć, że miałem rację a jednak nie miałem. Pamięć widać mam zawodną chłopaki ponad 10 lat temu ostatni raz wąchałem zapach okładzin sprzęgła zmieszany z zapachem rozgrzanego oleju tuż po zdjęciu lewego dekla silnika.

Omówienie skreśleń i poprawek: dodano tekst od słowa ,,Pozwoliłem sobie" oraz tekst od słowa ,,Sprawdziłem"