Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Jelcz626 w Lutego 03, 2012, 20:18:53
-
Witam przymierzam się do rozpołowienia silnika i naprawy wału korbowego, i tutaj mam pytanie dużo wyprzedzające moje poczynania, następująco:
1. Przy wkładaniu wału w kartery użytkownik stówa napisał że trzeba ustawić wał odpowiednio przed GMP, pytanie jak trzeba to ustawić względem czego mam ustawić wał proszę o porady. Oczywiście nie spieszy mi się piszę z racji nudów a w nudy warto by było się czegoś dowiedzieć.
-
Przed GMP?? Chodzi o to, że korbowód musi być w GMP żeby wał Ci wszedł w karter. Jeśli będziesz miał rozebrany silnik to bedziesz wiedział o co chodzi.
-
Aha a już myślałem że muszę go ustawić odpowiednio żeby na krzywce była możliwość regulacji ale widocznie coś pokręciłem. Dzięki za szybką odpowiedz
-
Chodzi o to by ustawić odpowiednio korby, bo inaczej któraś z nich będzie zaczepiała o karter.
Tak jak Lopez napisał, podczas składania sam dojdziesz o co chodzi.
-
Dzięki rozumiem ;D . Niedługo będę rozpoławiał ale jutro muszę wyciąć koło zębate sprzęgła bo połamałem 3 ściągacze i nic pozostaje szlifierka kątowa.
-
Moze spróboj sciagaczem cala zebatę chwycic i musi zejsc 8)
-
Łapałem całą zębate i nic kiedyś zakładałem odrębny temat prosząc o pomoc były trzy sposoby:
1. Sciągacz
2. Ściągacz + grzanie zebatki
3.Szlifierka kątowa i osłabianie materiału
Ja osobiście używałem najmocniejszych ściągaczy jakie były dostępne i dodatkowo grzałem zębatke palnikiem lutowniczym a wał chłodziłem schock oilem .Klapa totalna została szlifierka
-
Nie wiem dlaczego ludzie mają problem z tym zdejmowaniem.
Przy remącie silnika zakładałem je podgrzewająć do grubo ponad 100 stopni, zakładałem, uderzałem młotkiem, mocno dokręcałem. Ostatnio rozbierałem silnik i nie było problemu.
Zakładam ściągacz dwuramienny, dociągam, uderzam ze dwa razy młotkiem w śrubę ściągazca, dociągam, uderzam, jesli nie puści to luzuję, przestawiam ściągacz i to samo. Zawsze schodzi.
Pozdro.
-
Widzę kolego, że ma Jawe 634, zatem przy połowieniu silnika pamiętaj, abyś zdjął tłoki, bo jak zaczniesz mocno ciągnąć to się połamią, chodzi o to, że nawet przy ustawieniu tłoka w GMP będzie on łapał dolną częścią o karter i kiedy ten będzie się przesuwał w bok przy połowieniu, to zaczepi o tłok i przy nacisku połamie go, pozdrawiam.
-
Dzięki tłoki zdjęte już ;D
-
Łapałem całą zębate i nic kiedyś zakładałem odrębny temat prosząc o pomoc były trzy sposoby:
1. Sciągacz
2. Ściągacz + grzanie zebatki
3.Szlifierka kątowa i osłabianie materiału
Ja osobiście używałem najmocniejszych ściągaczy jakie były dostępne i dodatkowo grzałem zębatke palnikiem lutowniczym a wał chłodziłem schock oilem .Klapa totalna została szlifierka
Do zdejmowania zebatki polecam tzw. odklejacz lub separator do lozysk. Zero problemu ze zdjeciem nawet nigdy nie sciaganej zebatki:
-
Wiem o co chodzi pracuje w sklepie z narzędziami częściami do moto,ale taki separator troszeczkę kosztuje na dzień dzisiejszy mnie nie stać ,wiec szlifierka pójdzie w ruch.
-
No fakt, drogie sa. Ja tez na razie pozyczam od sasiada ;)
-
ja sobie zrobiłem ściągacz z tego co miałem pod ręką i daje rade ;)
nie wiem z czego te ściągacze, że pękają ?
mój zrobiłem z 2 śrub do drewna m8, nie wiem jak to się fachowo nazywa, kawałka jakiegoś starego zawiasu czy czegoś tam, i na środek jedną grubą co się na wale opiera i nie bata :D
jutro mogę zdjęcie zrobić jak znajdę ustrojstwo :)