Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Szczurox w Wrzesień 07, 2011, 18:27:36
-
Witam, próbuje od kilku dni odpalić moją CZ i dzisiaj zauważyłem coś dziwnego. Zapomniałem przełączyć stacyjkę na 0 gdy podłączałem kable do akumulatora i gdy zbliżyłem + do akumulatora styki zaczęły iskrzyć. Do stacyjki podłączony jest tylko - i kabel do cewki WN. Jest to normalne? Jest to CZ z + na ramie
-
Sprawdź kabel wys napięcia może być uszkodzony i temu iskrzy
-
Kabel WN jak i pozostałe przewody są nowe, iskrzy tylko gdy chce podłączyć kabel z ramy do akumulatora, ale co ciekawe iskra jest dość ładna....
-
Tak to normalne, u mnie też tak jest. Masz dobry akumulator więc iskrzy gdy łapie obwód.
Tak samo jak połączasz prostownik pod akumulator, przy zaciskaniu żabek na klemach iskrzy bo wszystko łączy.
Pozdro
-
Wszystko jest OK, u mnie też iskrzy jak podłączam akumulator do ramy.
-
Jak masz stacyjkę na 0 i wyjęty kluczyk to nie powinno iskrzyć, jeżeli przy takim ustawieniu stacyjki iskrzy to znaczy że coś ciągnie prąd i może rozładowywać aku. A jak miałeś włączone światła, czy zapłon to normalne że będzie iskrzyć przy podłączaniu klem.
-
Miałem coś takiego w Jawie 175 365, przy regulatorze nasz taką blaszke z dwoma stykami, jak odegniesz tą blasze to powinno być ok.
-
Podłączę się do tematu, klient ten sam CZ 175 450. Zastanawia mnie taka rzecz, czy jest to normalne że jak mam rozwarte młoteczek i kowadełko, podłączam akumlator(mam go teraz na krótko bez stacyjki) to wszystko jest ok, a jak przekręce wałem o powiedzmy 180st i młoteczek z kowadełkiem się zamkną, to gwałtownie spada mi napiecie na akumlatorze, jakby było jakies zwarcie. Iskra jest. Motor cieżko odpala i gaśnie, ale jest to moje pierwsze odpalenie tego sprzetu po latach i jestem w trakcie ustawiania zapłonu
Jeszcze dla jasności, plus podłączony do masy, minus do pinu 15 na cewce WN i od zapłonu pin 1A do pinu 1A na cewce WN
-
akumulator sprawny czy taki sobie , spadek napięcia raczej normalny jak młoteczek zewrzesz z kowadełkiem to włączasz w obieg cewkę zapłonową a ona trochę prądu pobiera ale bez tragedii, instalacja jak mniemam 6V , sprawdź czy cewka zapłonowa też 6V czy może 12V wtedy będzie większy pobór prądu i słabsza iskra.